Avatar billede fiasko Nybegynder
06. januar 2008 - 14:56 Der er 13 kommentarer og
4 løsninger

DVB-T og Media Center

Hej

Jeg skriver da jeg nu efter 3 dages intensiv søgning efter en løsning på nettet endnu ikke har fundet en :( Jeg har en bærbar HP Pavilion dv6365, med et Yuan High-Tech DVB-T Tv-tuner EC300 Expresscard til. (både med analog antenne og til kabel fra væggen).
Jeg vil gerne kunne se mine tv-kanaler over computeren. Jeg har stofa tv (så vidt jeg ved - det er på kollegie). Jeg kan godt modtage Dr1 og 2 samt Tv2 på den analoge antenne, men lige så snart jeg prøver at koble antenne kablet fra væggen til min PC, så er der ingen kanaler :( Hvordan får jeg Media Center til at forstå at Tv-signalet skal være kabel istedet for analog? Skal jeg muligvis installere nogle decodere?

Please hjælp mig ;)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
06. januar 2008 - 15:01 #1
Det gør du næppe.

En DBV-T tunerkort skal jo netop kunne lede efter de digitale kanaler "i luften".

Kanalerne der sendes ud gennem StofaTV (kabelTV) er jo alle analoge - og da DBV-T tuneren leder efter digitale kanaler, vil den aldrig finde nogen.

Løsning: Du må købe en analog tv-tuner til din PC... - eller nøjes med de digitale kanaler du kan hente ned fra luften...
Avatar billede fiasko Nybegynder
06. januar 2008 - 15:30 #2
Hmm der er en omformer med, så at jeg kan skifte mellem den analoge antenne, og antenne-kablet i væggen. Men er denne omformer så ubrugelig?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
06. januar 2008 - 15:43 #3
Hvis det vitterligt ER en omformer, og ikke bare en fordeler, så burde den kunne bruges. Det afhænger jo af hvad den omformer - men ærlig talt tror jeg ikke på at den kan "omforme" de analoge kanaler til digitale.... - så ja, den vil jeg sige er ubrugelig. Med det forbehold at jeg jo ikke aner hvad det er den omformer...
Avatar billede fiasko Nybegynder
06. januar 2008 - 17:09 #4
her er et billede af kortet, hvis det kan hjælpe:
http://www.yuan.com.tw/en/products/productscontent1.htm#exp
Selve kortets indgang, der hvor jeg kobler den analoge antenne til, eller stikket til væggen har et lille rundt stik, som passer i det hul som du kan se på det andet kort YUAN EC372S.

Her er et billede af det udstyr jeg har (ved godt at det ikke er samme producent), det er sådan det ser ud. Håber det kan give et indblik i hvad jeg mener:
http://www.selexium.fr/images/photos/I544573.jpg
Avatar billede ole_madsen Ekspert
06. januar 2008 - 17:18 #5
Jammen det kan kort og godt ikke se analoge signaler. så det kan ikke lade sig gøre at se fra Stofa (kabel) TV. Det er egentlig essensen.

Din "omformer" gætter jeg på bare laver om på selve stikket - den laver ikke om på signalet... (jeg har ikke hørt om en "analog til digital converter")
Avatar billede fiasko Nybegynder
06. januar 2008 - 17:32 #6
Tænkte jeg nok. synes bare det er mystisk at jeg kan modtage signal over antennen men ikke over "antenne-stiks-omformeren"
Avatar billede lordmessiah Nybegynder
06. januar 2008 - 17:34 #7
Du kan kun se DR1, DR2, TV2 og Tegnsprogsfortolkning via DVB-T - hvis der er en "omformer" med, så er det fordi at det er beregnet til en tag-antenne/hus-antenne.

Forhåbentlig kommer der flere kanaler i fremtiden på dansk DVB-T - men det er det, der er nu.
Avatar billede fiasko Nybegynder
06. januar 2008 - 17:38 #8
sådan noget pjat :) Men det skyldes simpelthen at det er digitalt signal fra stofa? Hvad skal jeg bruge for at det virker så?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
06. januar 2008 - 17:45 #9
Som skrevet i min første kommentar - du skal bruge en ANALOG tuner. Ikke digital. Så vil det virke...

Det er ikke spor mærkeligt at du kan fange signal fra din antenne - det er jo her de er sendt digitalt.
Avatar billede lordmessiah Nybegynder
06. januar 2008 - 17:46 #10
Det er ikke noget pjat. Det handler om teknologier....

http://da.wikipedia.org/wiki/Digitalt_tv
Avatar billede lordmessiah Nybegynder
06. januar 2008 - 17:46 #11
Til ole_madsen - det kommer selvfølgelig an på, om det er "almindelig" Stofa eller Zaptor
Avatar billede ole_madsen Ekspert
06. januar 2008 - 17:50 #12
Her er en, der så vidt jeg kan se er analog: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=109734
Avatar billede fiasko Nybegynder
06. januar 2008 - 17:56 #13
Det er almindelig stofa, ikke zaptor
Avatar billede lordmessiah Nybegynder
06. januar 2008 - 17:57 #14
Jeg er meget en tilhænger af Hauppauge's produkter:
http://www.hauppauge.com/pages/products/data_usb2.html
Avatar billede fiasko Nybegynder
06. januar 2008 - 18:04 #15
Det er jo mega dyrt.. troede jo jeg kunne bruge det der fulgte med computeren :( Men tak for hjælpen, splitter pointene...
Avatar billede ole_madsen Ekspert
06. januar 2008 - 21:10 #16
:-/ Sådan er det jo - den nyeste "almene" standard er DVB-T, mens de analoge signaler er på vej ud. Som de digitale tunere indtager pladsen indbygget i tv-apparaterne, vil du nok også se at kabelTV udbyderne så småt begynder at skifte til digitale signaler også... - så dagen kommer :-)
Avatar billede fiasko Nybegynder
06. januar 2008 - 23:42 #17
Lukket