Avatar billede beringshandel-dk Nybegynder
04. januar 2008 - 15:53 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Er blevet henvist hertil, har brug for experthjælp

Hej derude!
Nu har jeg snart sidet i et døgn, for at finde den rette meta - tags løsning, til min shop.
En mine leverandøre kommer altid øverst på søgesiderne, og jeg har spurgt til hvilken metode han bruger, men da han har haft en webmaster til at lave sin side, kunne han ikke svare på det.
Jeg åbnede så et par af hans sider i frontpage, og fik flg. resultat begge stedder:
<html dir="ltr">

<head>
<meta http-equiv="Content-Type"
content="text/html; charset=iso-8859-1">
<meta http-equiv="Content-Type"
content="text/html; charset=windows-1252">
<meta http-equiv="Content-Language" content="da">
<meta http-equiv="Content-Type"
content="text/html; charset=windows-1252">
<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">
<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">
<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage Express 2.0">
<title>www.beringshandel.dk</title>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="stylesheet.css">
<base href="http://www.beringshandel.dk/nyshop/">
</head>
Denne har jeg så sat ind i toppen af "header.php" der ligger i biblioteket "includes" .
I går kom de fleste vare frem, nogle længere oppe end andre, men i dag har jeg kun kunne finde et par stykker, og så er det ikke den rigtige side.
Min stylesheet.css ligger i roden, har det noget med det at gøre  .
Hvad er den bedste måde. Der kommer jo nye vare jævnligt på shoppen.
Ser frem til at høre fra jer.
God weekend
mvh. Kim Bering
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2008 - 16:09 #1
Nu ved jeg så ikke hvilke søgeord dine konkurrenter kommer frem i toppen af søgemaskinerne med, men det er i hvert fald ikke det du skriver herover, der gør forskellen. Snarere er det den måde de har opbyget selve deres sider på hjemmesiden på - altså med de søgeord de benytter og hyppigheden af søgeordene på hver enkelt side.

Det har intet med din stylesheet at gøre hvordan du rangerer i søgemaskinerne.
Søgemaskiner som Google indekserer den tekst den kan finde på hver enkelt side og giver så hver side en rank ud fra hvor mange indkomne links den givne side har - altså hvor mange der linker til denne side og så i forhold til de føromtalte søgeord, der er på siden.

Metatags er ved at være udfaset - der er søgemaskiner der bruger dem og google gør det da også, men i de fleste tilfælde benyttes altså den egentlige tekst, der er at finde i selve dokumentet - det være sig den egentlige tekst på siden, der er synlig, men også title-tags i links og alt-tekster i billeder osv.
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2008 - 16:13 #2
Til dit spørgsmål om hvad der er bedst at gøre med hensyn til varer/nye varer, så er den bedste måde i forhold til søgemaskinerne, at hver enkelt vare har sin egen side med tilhørende unikke metatags og indhold - gerne i seperate fysiske dokumenter, men hvis det hentes fra en database, så i hvert fald på den måde, at metatags osv. genereres unikt til den enkelte vare når den vises i browseren.
Det er en god ide på den måde, at det for det første skaber 'mere indhold' - altså søgemaskinerne opfatter det som unikke sider, der igen vil give din side lidt ekstra rank i forhold til den mængde indhold den indeholder, emn selvfølgelig også fordi søgemaskinerne så har mulighed for at indeksere hver vare unikt og dermed har nemmer ved at vise dine varer så højt som muligt i søgninger på ord, der omhandler dine varer og som indgår på siderne med dine varer.

Håber jeg fik formuleret det klart nok :-)
Avatar billede bufferzone Praktikant
04. januar 2008 - 16:41 #3
Det har meget lidt med metatags at gøre og en helt masse med alt muligt andet at gøre. Prøv at læse artiklerne her http://www.bufferzone.dk/søgemaskineoptimering.htm og når du har sat dig ind i stoffet, så spørg specefikt.

De fleste af de metatag di lister herover er i beste fald ligegyldige
Avatar billede beringshandel-dk Nybegynder
04. januar 2008 - 21:08 #4
hej tak for svarene, men jeg stadig ikke sikker om jeg skal placere "scriptet" på hver enkelt vare, med selvfølgelig den pågældenes vares navn, eller placere den et sted på shoppen, og tilføje nye søgeord efterhånden som de kommer nye vare ind på siden.
Jeg har førhen kørt med dette script:

<html>

<head>
<meta http-equiv="Reply-to" content="admin@beringshandel.dk">
<meta http-equiv="Content-language" content="dan">
<meta http-equiv="Content-Script-Type" content="text/javascript">
<meta http-equiv="Pragma" content="no-cache">
<meta http-equiv="Cache-Control" content="no-store">
<meta http-equiv="Content-Type"
content="text/html; charset=iso-8859-1">
<meta http-equiv="Revisit-After" content="1 days">
<meta http-equiv="Content-Type"
content="text/html; charset=iso-8859-1">
<meta name="Description"
content="Hvad du ikke finder i shoppen, skaffer vi. Alt er nyt og med 2 års garanti, Besøg www.beringshandel.dk ">
<meta name="Keywords" content=" ">
<meta name="Robots" content>
<meta name="Author" content="Beringshandel">
<meta name="Copyright" content="Må vidresendes til alle">
<meta name="Rating" content="General">
<meta name="DC.Description"
content="Hvad du ikke finder i shoppen, skaffer vi. Alt er nyt og med 2 års garanti, Besøg www.beringshandel.dk ">
<meta name="DC.Subject
content=" content>
<meta name="DC.Creator" content="Bering`s">
<meta name="DC.Contributor" content="Kim Bering">
<meta name="DC.Rights" content="Må vidresendes til alle">
<meta name="DC.Identifier" content="http://www.beringshandel.dk">
<meta name="DC.Publisher" content="Bering`s">
<meta name="DC.Date" content="2008-01-01">
<meta name="DC.Language" content="dan">
<meta name="DC.Source" content="Onlineshop">
<meta name="DC.Format" content="text/html">
<meta name="Email" content="admin@beringshandel.dk">
<meta name="Distribution" content="Global">
<meta name="Language" content="da">

Men for mig virker det som et meta-tag for en hel side, og ikke for en enkelt vare.
mvh. kim bering
Avatar billede bufferzone Praktikant
04. januar 2008 - 21:19 #5
Den konsensus der er omkring reglerne er egentlig enkle nok.

Hvis du har ord i meta tag der ikke også findes i sidens brødtekst, risikerer du at søgemaskinerne straffer dig for spam

Hvis du har masser af søgeord i dine meta udvander du værdien af det enkle

Hvis du har masser af kode og meta øverst på siden skupper du det vigtige indhold ned på siden og forringer dermed dets værdi og potentiale

Du bør have e søgeord, max 3 søgeord pr side og meda og andre koder tilpasset den enkle side
Avatar billede w13 Novice
04. januar 2008 - 21:21 #6
I følge min erfaring behøver du ikke længere have alle dem, der had name="DC.etellerandet", så de kan sagtens undværes.
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2008 - 02:11 #7
Som bufferzone skriver:

<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=utf-8" />
        <meta name="robots" content="index,follow" />
        <meta http-equiv="Content-language" content="DA" />
        <meta name="author" content="Dit firmanavn" />
        <meta name="description" content="Beskrivende tekst om indholdet på siden" />
        <meta name="keywords" content="ord1, ord2, ord3" />

Ovenstående er rigeligt.
Med hensyn til at tilpasse et standard 'script'.
Nej, du bør som jeg skrev i mit første indlæg tilpasse hver enkelt side, hvad enten det er et selvstændigt dokument, eller et dokument, der genererer data fra en database, have umikke søgeord, der dækker netop den vare du har på siden.

Ovenstående koder tilpasset en specifik vare og dette gentages på alle sider med varer så du opnår en så høj specialisering af nøgleord som muligt.
Avatar billede beringshandel-dk Nybegynder
05. januar 2008 - 08:13 #8
Tusind tak for hjælpen, alle 3, i har været til stor hjælp.
Jeg sætter lige et enkelt spørgsmål op i forbindelse i hvilken del af siden med varen,scriptet skal være.
Jeg har jo afgivet pointene.
Avatar billede w13 Novice
05. januar 2008 - 16:20 #9
Scriptet skal altid stå imellem <head> og </head>
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester