Avatar billede jesperwerge Nybegynder
04. januar 2008 - 14:19 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

SSL og transfer af fil til server

Hej Eksperter,

jeg står overfor en udfordring ved et projekt. jeg skal udvikle et java class library, der Zipper nogle filer til en Zipfil og herefter skal jeg levere filen til en server hos et andet firma.

Selve Zip delen har je gnæsten styr på, så denne er ikke prioritet højest.

Der understøttes SFTP/ftp-ssl - SFTP er ikke en mulighed da jeg ikke har økonomi til at købe et library der inderstøtter dette, og tiden/min erfaring er ikke til selv at udvikle en sådan funktionalitet. - endnu.

Hvordan ville i gå til opgaven, hvordan ville i strukturere/ opbygge selve delene, og er det i det hele taget muligt via javax.net.ssl at secure en levering af en fil?

Jeg har læst om javax.net.ssl og tænkte at det måske er vejen frem. men jeg har svært ved at se sammenhængen mellem ssl delen og hvordan jeg så skal få filen leveret til den anden server?

Jeg har brug for forklaringer og mulige løsninger (evt. link til lignende løsninger) - tak.

Optimalt ville være mindre kode eksempler, men ikke nødvendigt.

håber I har tid, tak

/Werge
Avatar billede arne_v Ekspert
04. januar 2008 - 15:03 #1
Den nemme loesning er:

dit java program------------(HTTPS POST)------------server side script hos dem
Avatar billede jesperwerge Nybegynder
05. januar 2008 - 15:02 #2
Hej arne_v

Jeg har ikke rigtig mulighed for at styre noget på den server jeg skal levere til, den er som den er.

Er det helt umuligt?
Avatar billede thomaswinterberg Nybegynder
05. januar 2008 - 15:48 #3
Prøv at kigge på http://www.jcraft.com/jsch/. Har selv brugt jsch og det virker forholdsvist simpelt
Avatar billede jesperwerge Nybegynder
07. januar 2008 - 10:17 #4
Hej igen,

hvad er mulighed for at man opretter forbindelse med java.socket.ssl til modtagerens server og herefter benytter en alm. ftp igennem denne ssl forbindelse? er dette muligt eller er det bare ønske tænkning?

/Jesper
Avatar billede arne_v Ekspert
08. januar 2008 - 02:17 #5
Vist ikke for gode.

SSH != SSL
Avatar billede jesperwerge Nybegynder
08. januar 2008 - 17:50 #6
Hej Begge,

tak for jeres ærlighed.

Jeg har kigget på jcraft - og det er bestemt en mulighed. Dog har jeg fundet frem til en anden Open Source bibliotek der hedder http://sshtools.sourceforge.net/doku.php, der understøtter sFTP / ssl.

Det var ikke mit udgangspunkt at benytte sFTP (Da jeg troede alt kostede penge), men det bliver det, da det trods alt er lettere end det jeg ellers havde gang i.

I må dele pointne så smider i begge et svar, tak.

/werge
Avatar billede thomaswinterberg Nybegynder
09. januar 2008 - 00:30 #7
Hvis du nu senere vender tilbage til jcraft har jeg noget kode liggende jeg kan sende til dig
Avatar billede arne_v Ekspert
13. januar 2008 - 00:13 #8
svar
Avatar billede jesperwerge Nybegynder
13. januar 2008 - 12:21 #9
thomaswinterberg - vil du lægge et svar, tak?
Avatar billede thomaswinterberg Nybegynder
24. januar 2008 - 17:27 #10
Kan ikke svar mere. Det er nu også ligemeget med point. Bare du fik hjælp :-)
Avatar billede jesperwerge Nybegynder
24. januar 2008 - 23:17 #11
hej Thomas - jeg giver dig gerne point via at andet spørgsmål, såfremt du ønsker det?