Avatar billede mixi Nybegynder
13. juni 2001 - 21:00 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

RAM og Grafikkort

Hej Eksperter...
2 spørgsmål til jer.Hvilke af de to grafikort som jeg beskriver her vil i anbefale og hvorfor.
VooDoo 4 4500 Retail PCI 32MB...el.
3DB GeForce 2 MX PCI 32MB DDR.....

Og hvad er forskellen på disse to typer ram...
Ram 512MB PC-133 NCP 16 CHIP 64x4.....og..
SDRAM PC-133 PQI 512MB....
Avatar billede qzar Nybegynder
13. juni 2001 - 21:03 #1
Jeg vílle vælge 3DB GeForce 2 MX PCI 32MB DDR da man har hørt rigtig meget positivt om det.
Af rammene ved jeg ikke hvad forskellen er men igen har jeg hørt at SDRAM PC-133 PQI 512MB skulle være det bedste!

-Jonas
Avatar billede mixi Nybegynder
13. juni 2001 - 21:09 #2
hej Jonas..du skal nok få nogen point jeg vil bare gerne høre lidt flere.....
Avatar billede mixi Nybegynder
13. juni 2001 - 21:10 #3
Er det cool
Avatar billede bergeren Nybegynder
13. juni 2001 - 21:24 #4
Jeg vil helt klart anbefale G-F2 kortet hvis det 400 versionon og ikke 200 versionen.
I begge tilfælde er G-F2 kortet nok det bedste men der er rent faktisk rimlig stor forskel 200 og 400.

RAM:
Når det er 64x4 (altså 4 64Mb moduler) så er det lidt langsommere det er altid bedst at have det i et modul

/Bergeren
Avatar billede mixi Nybegynder
13. juni 2001 - 21:28 #5
Hvordan kan jeg finde ud af om det er 200 el 400?
Avatar billede mixi Nybegynder
13. juni 2001 - 21:29 #6
Jeg vil godt gi jer 50 point hver men hvordan?
Avatar billede mixi Nybegynder
13. juni 2001 - 21:51 #7
Ok den der svare først på dette spørgsmål får alle 100 point...
Hvad mener man med at de fleste intel chipsets ikke kan klare 512MB moduler??
Avatar billede zeusmedia Nybegynder
15. juni 2001 - 17:37 #8
Der menes at de fleste Intel chipset ikke kan håndtere 512MB RAM-moduler i hvert RAM-slot. F.eks. i815, der anvendes i Asus CUSL2 kan maksimalt håndtere 512MB RAM i de 2 sokler, der findes på bundkortet. Mit eget CUV4X-D (Dual P-III) kan håndtere 2GB RAM i 4 sokler (512MB i hver), da det er udstyret med et Via 694XD Pro chipset. Intel i810 som er monteret på eksempelvis Asus P3W kan ligeledes kun håndtere 512MB i 3 RAM-sokler og 440BX chipsettet (også Intel) kan håndtere 1024MB RAM i 4 sokler.

Det er kun de dyre Server-bundkort, der kan håndtere store RAM-blokke hvis de er udstyret med Intel chipset. Har du brug for meget RAM og ikke vil ofre 8000+ kroner på et bundkort, så kig efter Via chipset.

Hvad angår grafikkortet kommer det lidt an på hvad du vil bruge din maskine til. Eftersom du poster i en kategori for 3D-programmer og ønsker 512MB RAM-blokke, kunne det tyde på noget 3D-grafik du vil arbejde med? I så fald ville jeg ikke vælge nogle af de foreslåede grafikkort, men i stedet satse på et kort med ægte OpenGL-support såsom et kort fra 3Dlabs, ATi, Diamond (FireGL 1, 2 eller 3) eller Matrox. OpenGL driverne til mainstream gamerkort er ikke meget bevendt til highend 3D-programmer.

Skal maskinen blot bruges til spil og lidt \"for sjov\" grafik, kan et hvilket som helst grafikkort nærmest bruges, men til spil er det vist nVidias GeForce, der er de førende.

//zeusmedia