Avatar billede noob2003 Nybegynder
03. januar 2008 - 16:09 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

investor søges til hosting firma.

til opstart af vestjysk hostingselskab, søges investor.

Vi benytter det sidste nye indenfor hostingsoftware og udstyr.

Indskud fra investor skal bruges til etablering af fiberkabler samt lokale leje og andet udstyr i denne forbindelse.

vi har næsten alle aftaler i hus, så vores internetdriftudgifter er faste uanset trafikforbrug.

Yderliger oplysninger kan fåes på noob2003@live.com
Avatar billede Slettet bruger
03. januar 2008 - 16:39 #1
Kan man få informationer omkring projektet.

Hvor stort er budgettet? 10 - 15 mio, 100 - 200 mio eller hva?

Hvar man overvejet følgende:

- Nedkøling
- Dieselgenerator
- UPS
- Redudant netwærk
- Peeringsaftaler

Har man lokaer, som er egnet?
Hvad med strøm?

Send gerne en e-mail til j@cobp.dk
Avatar billede felix- Nybegynder
03. januar 2008 - 23:21 #2
Jeg er lige med på en lytter.
Avatar billede noob2003 Nybegynder
04. januar 2008 - 00:25 #3
området er fundet, lokaler er næsten på plads min.150 m2. serverrum mangler dog nogle tilladelser ang. udgravning til Redudant fiber / strøm, men det er 10 - 15 meter der er snak om her.

backup strøm starter vi med UPS, men der vil være forberedt til Dieselgenerator tilslutning, dog ikke noget der lige kommer på tale med det samme, med mindre vores udvikling går over al forventning.

Forventer en startkapital på omkring 75 - 100.000, som vi mener er det maksimale der skal bruges ud fra de faste driftudgifter + serverkøb, til 8- 12 måneders drift.

serversoftware samt hostingsoftware licenser, ejes i forvejen og nogle server, fra tidliger hostingfirma.

vi satser på en endlig godkendelse af vores projekt af erhvervskonsulent, medio januar.
Og med opstart i d. 1 Marts.

vi har max. 4 ugers leveringtid på kabling af Redudant fiber / strøm, fra samme udbyder fra aftalen er underskrevet, ifølge tilbud.

Dog siger de max. 2 uger men de kan jo også få andre kunder der kræver noget større.

Flere detaljer skal hentes som tidliger skrevet, da ikke ALT er off. før opstart
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2008 - 09:21 #4
Må nok sige det er et vildt lavt budget.

Havde forventet et større og mere seriøst projekt. Vi er idag placeret i hosting miljø til 30 - 40 mio. Men håber da jeres projekt bliver stort.
Avatar billede noob2003 Nybegynder
04. januar 2008 - 10:25 #5
1. du ved ikke hvad jeg selv har smider i projektet.
2. tror ikke det hostingcenter har brugt 30 - 40 mio, med det samme alt koster at bygge op.
3. projektet er skam 100 % seriøst, og ikke noget taget ud fra den blå luft, det er et projekt jeg har arbejdet på de sidste 2 år, og nu med de prisudgifter tør jeg godt satse på og starte det op.
Avatar billede triple-x Nybegynder
04. januar 2008 - 20:36 #6
Hvorfor har du udelukket banken? 100.000 er noget de fleste personer kan låne, mange kan endda låne dem på deres glatte ansigt med mindre de har stor gæld eller lign.
Avatar billede noob2003 Nybegynder
04. januar 2008 - 21:56 #7
banken er ikke udelukket, men kunne jo være rart at det var en aktiv partner, af gamle erfaring vil folk herinde der investere, også gerne deltage i projektet.
Avatar billede noob2003 Nybegynder
05. januar 2008 - 23:06 #8
samarbejdspartner er fundet så lukker spm.