Avatar billede canis Nybegynder
30. december 2007 - 14:40 Der er 2 kommentarer

Spøgsmål ved køb af ny computer

Hej

Jeg er i den heldige situation at jeg skal have en ny computer, som primært skal bruges til spil.
Da jeg ikke ved så meget om hardware, har jeg nogle spørgsmål som jeg håber I vil besvare:

1. Hvad er forskellen på RAM og SDRAM og hvilke bør man købe?
2. Skal jeg købe DDR2 RAM eller DDR3 RAM og hvor mange?
3. Er RAM hastigheden vigtig og hvilken er bedst i forhold til prisen?
4. Er Intel Core 2 Duo det bedste? Så vidt jeg ved hedder Intel Core 2 Duo f.eks "E6600","E6700" og "X6800", hvilket er godt at vælge?
5. XP eller Vista og DirectX 9 eller 10?
6. Grafikkort: nVidia GeForce 8600 eller 8800 eller et andet? Og skal det være GT, GTS eller GTX?
7 Hvor mange RAM er rimeligt på grafikkortet?
8. 32 bit vs. 64 bit --> fordele og ulemper?
9. Er det korrekt at XP max understøtter 2 GB RAM og at 32 bit max understøtter 3 GB RAM?

I er også velkomne til at komme med et bud på en computer, priser skal gerne ligge omkring 6000 kr.

På forhånd tak for hjælpen
Canis
Avatar billede halle123 Nybegynder
30. december 2007 - 17:18 #1
6)

Nvidia Geforce 8800GT Er et glimrende Grafikkort !
Avatar billede maejsh Nybegynder
01. januar 2008 - 19:24 #2
http://www.topdata.dk/product.asp?product=4510&sub=260&page=1

en comp til de 6k som er udemærket imo.

og som halle skriver er 8800GT et udemærket kort, ikke så godt som GTX kortet i serien, men også meget billigere, og bestemt bedre når du tager ydning op imod prisen.
og GTS er så vidt jeg ved dårligere end GT eller ihvertfald kan det ikke betale sig med pris vs. ydelse.