Avatar billede ole-rahbek Nybegynder
29. december 2007 - 14:46 Der er 6 kommentarer

Kan ikke få forbindelse til trådløst netværk

Kære Eksperter,

Jeg har medbragt min bærbare pc (XP Home) til mine forældres hus, men kan ikke få adgang til det trådløse netværk. Andre pc'ere har ingen problemer med at komme på. Computeren søger efter netværksadressen, men finder tilsynelandende intet? Jeg har ikke problemer med at komme på det trådløse netværk hjemme eller eksempelvis på biblioteket?

Jeg håber på svar, på forhånd tak!

Ole Rahbek
Avatar billede be_nice Juniormester
29. december 2007 - 15:13 #1
Hvis din bærbare ikke finder det trådløse netværk (med mindre det er et skjult netværk) så tyder noget på at din PC fejler. Prøv evt. med en genstart med det trådløse netværk frakoblet, og forsøg så igen.
/Be_Nice
Avatar billede ole-rahbek Nybegynder
29. december 2007 - 15:24 #2
Hej Be_Nice,

Tak for svar. Min pc kan godt finde netværket, men netværkkortets ikon i nederste højre hjørne bliver ved med at søge og status forbliver: "Henter netværksadresse". Jeg har indtastet den korrekte netværksnøgle. Jeg har gjort som du forslog, men uden held.

/ole
Avatar billede ole-rahbek Nybegynder
29. december 2007 - 15:45 #3
... jeg har også forsøgt "reparer", men netværkskortet vil ikke forny IP-adressen...
Avatar billede be_nice Juniormester
29. december 2007 - 19:09 #4
Mon dine forældres netværk er sat til MAC filtrering? I så fald kommer du ikke på nettet selvom din PC finder netværket og du kender netværksnøglen!
/Be_Nice
Avatar billede ole-rahbek Nybegynder
29. december 2007 - 22:42 #5
Jeg ved ikke om netværket er sat op med MAC filtrering. Hvordan tjekker jeg dette? Der er i øjeblikket tre andre pc'ere som uden problemer kører på netværket.

/ Ole
Avatar billede be_nice Juniormester
30. december 2007 - 08:34 #6
Hvis ikke dine forældre ved om MAC filtrering er aktiveret, skal du ind i konfigurationen af den trådløse router for at kontrollere dette - og det er også her du skal indstille netværket til at acceptere din bærbare.
Det kræver at du kender login til routeren - men det bør dine forældre også have "gemt" et sted.
Hvis ikke du ved hvor du finder din bærbares MAC adresse er her en lille guide:
--> Tryk på start
--> Vælg "Kør"
--> Skriv "CMD" i boksen (nu startes et DOS vindue)
--> Skriv "IPCONFIG / ALL" og tryk enter (nu vises alle info om dine installerede netkort)
Det er linien "Fysisk adresse" du skal bruge - og husk at det skal være fra det trådlåse netkort. Adressens format ser sådan ud: ##-##-##-##-##-##
Håber at du får det til at virke.
/Be_Nice