Avatar billede Beach Mester
27. december 2007 - 01:25 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Udskiftning af LCD panel på Acer bærbar

Efter en rigtig led julefrokost hvor knægten havde sin nye julegave med, fik en eller anden idiot tråt på maskinen og resultatet kan nu ses her--->
http://www.freestyle.dk/eksperten/acer/monitorproblem.jpg
Da jeg store idiot ikke har købt en forsikring til sådanne uheld og vores alm. husstandsforsikring ikke dækker, og for at gøre det hele til noget rigtig trist, ikke har en "gærningsmand" der vil tilstå ulykken så hans/handes forsikring må bløde, så må vi selv til lommen for at få udskiftet panelet som iflg. manualen er et--->
15,4" WSXGA+ TFT LCD

Er der nogle der har en ide om hvad det egentlig koster at købe et nyt panel til sådan et dyr, hvis man du selv udskifter det med det gamle?

Syntes det ville være lidt spild af kroner at sende den til Rep. når jeg nu har en god ven der jobber hos et konkurrerende firma til Acer og tidligere var "on the road" som teknikker til netop blærbare maskiner. Han er bare ikke til at fange de næste uger pga. noget kursus i US:-(

//Beach
Avatar billede Beach Mester
27. december 2007 - 01:29 #1
Forsøger forøvrigt også at få hjælp til at tilslutte en midlertidig CRT til hans maskine her--->
http://www.eksperten.dk/spm/811886
Hvis nu der lige dumpede en superekspert forbi her *S*

//Beach
Avatar billede thov Forsker
27. december 2007 - 02:00 #2
Her: http://notebookonline.dk/shop/display-42c1.html men de er p**** dyre (omkring 3000 kr.).
Avatar billede Beach Mester
27. december 2007 - 02:34 #3
thov--->
Shit der er mange at vælge imellem:-(
Kan man på nogen måde finde ud af nøjagtig hvilket panel der sidder i maskinen nu, uden at skrue på den?
Der er iflg. dit link, ind til flere paneler i samme størrelse og regner med at det foruden data på selve panelet har noget med opbygningen at gøre og den måde den bliver monteret på. Så man skal jo nok finde det helt rigtige inden man klikker på "køb"...!

Jeg er klar over at jeg må bløde ved kasse ét, man da maskinen i sig selv har kostet næsten 25.000,- så er det vel stadig ikke en option at kaste dyret i skralderen *S*

Hvordan finder jeg det helt rigtige panel?

//Beach
Avatar billede thov Forsker
27. december 2007 - 04:33 #4
Jeg prøvede lige med SIW på min egen Acer, og fik at vide, at det er en LGP0657 skærm der sidder på den... DOH - den er ikke på listen :-(

Du bliver nok nødt til at 'pille computeren skilt ad', for at finde det nøjagtige typenummer på skærmen.
Avatar billede Beach Mester
29. december 2007 - 04:16 #5
SIW?

//Beach
Avatar billede thov Forsker
29. december 2007 - 04:38 #6
Avatar billede Beach Mester
30. december 2007 - 01:58 #7
Hey

OK, SIW er nok ikke lige det jeg kan bruge da jeg jo ikke rigtigt kan se noget på skærmen:-(

Andre forslag?

//Beach
Avatar billede thov Forsker
30. december 2007 - 11:37 #8
Ja, ring til bærbar.com og spørg.
Avatar billede Beach Mester
31. december 2007 - 02:45 #9
Har startet en tråd her--->
http://www.computerhjaelp.dk/forum/index.php?topic=364.0

Kan se at notebookonline (som vist også ejer forumet) er inde og se med og kommer med anbefalinger. Så håber lidt på et vidunder der:-)

De er nok ikke på job før 2 jan 08 så venter med spænding på om de kan hjælpe, og hvor stor en bøde jeg skal bløde for min dumhed med at anbefale knægten at tage så dyrt et stykke legetøj med til en abefest:-(

Om ikke andet så har jeg da lært at sige nej uanset hvor meget han prøver.

Snakkes ved til næste år, ha li ét godt nytår

//Beach
Avatar billede Beach Mester
11. januar 2008 - 02:08 #10
Nyeste info fra både notebookonline og min gode ven siger---> Partnummer!

Jeg skal derfor i krig med at skrue lidt på maskinen for at se nøjagtigt hvad panelet hedder.

Undre mig lidt over at man ikke har en DB et eller andet sted der beskriver partnumre på så dyr en maskine, men hvis man (som det jo også sker på mange af de bedere fladskærms-TV) køber ind der hvor man kan få den kvalitet man ønsker fra 3. parts producenter, så må det være forklaringen.

Håber at få tid (og mest ro) til at skrue lidt på alle de ting som man ikke må (hvis garantien skal bibeholdes for maskinen som helhed) uden at afsætte mærker mm. her i weekenden.

//Beach
Avatar billede thov Forsker
11. januar 2008 - 02:29 #11
Held og lykke med projektet :-) Du har forhåbentlig ikke mere end to tommelfingre...
Avatar billede Beach Mester
13. januar 2008 - 03:10 #12
Kaster du ikke lige at svar så jeg kan lukke?
Du har været den hjælp jeg håbede på, har lagt en kommentar på i din karma:-)

//Beach
Avatar billede Beach Mester
30. april 2008 - 00:05 #13
Hey thov... Mangler dit svar så jeg kan lukke tråden:-)

//Beach
Avatar billede thov Forsker
30. april 2008 - 01:23 #14
Ok, her er et svar :-)
Avatar billede Beach Mester
30. april 2008 - 11:32 #15
Takker

//Beach