Avatar billede tweak Nybegynder
19. december 2007 - 09:59 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Live Search

Som den eneste søgemaskine mangler jeg Live Search, det går såååå langsom med den og jeg bliver ikke fundet på noget som helst. fire sider ud af 13-14 stykker er listet, selvom jeg har sendt det meste ind og at der bliver linket til disse sider andre steder.?

Hvorfor?
Avatar billede bufferzone Praktikant
19. december 2007 - 10:25 #1
hmmmm

Det er min fornemmelse at Live stadig er under kraftig, dog langsom udvikling. Det er også min opfattelse at live kun giver fornuftig trafik i relativt specifikke segmenter og derfor bør man overveje hvor mange ressourcer man vil ofre på live
Avatar billede tweak Nybegynder
19. december 2007 - 10:30 #2
En hel del eftersom søgninger på det jeg gerne vil findes under, udgør en 1/4 via live, altså hvis der ialt bliver søgt 400 gange pr. mdr., så er de 100 via live.
Avatar billede tweak Nybegynder
19. december 2007 - 13:05 #3
Jeg ved godt at live er en lille brik set i forhold til google, men! jeg kan ikke lade være med at tænke på at mange ikke har skills til at ændre standardsiden i IE

Jeg kan bare se på min kæreste og gamle far, deres pc'er har http://dk.msn.com/ som startside og jeg har set at de bruger den indtil de ikke finder hvad de leder efter.

Så spørgsmålet må vel næsten være om man har råd til at dømme den ude.
Avatar billede Slettet bruger
20. december 2007 - 06:39 #4
Du rejser en forbandet interessant problemstilling der Tweak. Jeg har ikke set det sådan, snarere at nogle få måske valgte Live Search fordi de syntes bedre om den, men det er da 100% rigtigt, at mange nybegyndere indenfor computer slet ikke tænker på at de kan ændre deres startside.
Avatar billede Slettet bruger
20. december 2007 - 06:45 #5
Er der forøvrigt nogen der ved hvorfor MSN's søgninger pludselig viser 'ø' mærkeligt?
Ved en søgning på domæne registrering vises i søgeboksen 'domæne registrering' og mange af resultaterne i oversigten vises med disse tegn i deres resume/title.

Det giver jo nok en noget uklar søgning - min egen side har i hvert fald ligget ret højt på søgninger med ordene domæne registrering på et tidspunkt, men er nu ikke at finde mere. Har det noget med deres kodning af teksten at gøre kontra den kodning man selv har valgt på sin hjemmeside?