Avatar billede carnudo Nybegynder
19. december 2007 - 09:15 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Metadot eller andre cms

Hej,
Jeg har nu i mange år leget med CMS løsninger, startet med phpnuke, og var også en ganske aktiv postnuke bruger i nogle år. I dag sider jeg og prøver at se om metadot er noget men deres support stinker som faen, den er så god som død.

Så derfor folkens vil jeg spørre jer, I som har erfaring med cms, ikke I som har lige begynt at bruge dem, men I som har nogle år på banen. Hvad for cms synes I har bedst support? Er mest aktivt? Fungerer godt? Har en theme eller skin system der vil noget. Nemt at installere, få bugs etc...

Det skal ikke være følgende:
Postnuke eller andre nuke forks soom
Joomla, Mamba, Yerba

Har du erfaring med Metadot, ta venligst kontakt, måske kan du hjælpe mig..
Avatar billede japping Nybegynder
19. december 2007 - 10:05 #1
Jeg har anvendt Joomla i et par år uden problemer. Derfor har jeg ingen erfaring med svartider på f.eks. fora. Jeg har hørt at Joomla har/vil ændre på rettigheder med ved ikke hvad det får af betydning.
Mambo er også et godt bud og er hadder til Joomla. Jomla syntes jeg var lettest at gå til da jeg startede men tiden kan have ændret dette.
Avatar billede carnudo Nybegynder
19. december 2007 - 10:36 #2
Please jeg er ikke interessert i at høre om Postnuke, Joomla, mambo eller andre nuke forks.
Jeg vil helst høre om Metadot
Avatar billede bauerdata Nybegynder
19. december 2007 - 10:49 #3
Avatar billede carnudo Nybegynder
19. december 2007 - 11:23 #4
Plones look er ikke så fedt, ligner utrolig meget til postnuke og de andre forks.

Er det nogen her der kender Metadot?
Avatar billede bauerdata Nybegynder
19. december 2007 - 11:55 #5
http://www.ploneskins.org/
Look er et spørgsmål om skinning :-)
Avatar billede carnudo Nybegynder
19. december 2007 - 12:12 #7
Enig, men stadigvæk synes jeg at selve strukturen ligner meget til Nuke, Plones moduler er også ganske beta endnu. Plone er på nivå med de andre nuke forks, jeg ser efter noget der har kommet lidt længre, noget som metadot.
Avatar billede jck_true Nybegynder
19. december 2007 - 14:52 #8
Her er mine forslag til CMS systemer
WebSiteBaker - http://start.websitebaker.org/ - Eksempel http://ufcms.org
Er klart det simpleste system, nogle få udvidelser moduler, meget god support, let at ændre design

Etomite
Jeg er kun så små begyndt at kende dette system.
Det er simpelt at bruge, men kender endnu ikke meget til at modificere det.

CMS Made Simple - http://www.cmsmadesimple.org/ - Eksempel http://leax.dk
Godt system med en meget aktiv gruppe. Designet er gemt i databasen hvilket jeg ikke syntes om. Ekstremt fleksibelt. Svært for begyndere.

ExponentCMS - http://exponentcms.org - Eksempel http://projekt2z.frac.dk
Et projekt jeg slev har være lidt aktiv i. Klart størst fleksibilitet, du kan tilføje alle moduler på alle sider (skal prøves). Udviklingen er dog gået næsten i stå og forumet et næsten dødt. (Med mig er der nok 4 som kører alt supporten)

Konklusion:
Jeg fortrækker selv ExponentCMS til store sider. Til mindre sider hælder jeg mest til WebSiteBaker.
Avatar billede carnudo Nybegynder
28. januar 2008 - 13:40 #9
Skal lige kigge på Plone.
Det jeg ønsker er følgende:

I mit firma department er det omtrent 14 forskeskellige departments
-Salg
-marketing
-support
-HR
-Services

også videre.

Ønsket er at en representant for hver avdeling får adgang til sin side uden at have editering muligheder til de andre sider. På sin side vil han kunne legge news, polls, bilder whaterver. Og det samme for de andre representanter og deres side.

Det er egentlig det jeg skal.

Nu har jeg installert CentOS, skal til at kigge på apache, mysql og php. Og så få Plone installert.
Avatar billede carnudo Nybegynder
14. juli 2012 - 10:11 #10
closing