Avatar billede pylleb Nybegynder
12. december 2007 - 17:48 Der er 28 kommentarer og
3 løsninger

mail fra udebakken

Hejsa

Underligt lige pludselig kan man ikke sende mail fra udebakken i Outlook....hvad mon kan årsagen være, modtager fint, men altså kan ikke sende .....???
Avatar billede pylleb Nybegynder
12. december 2007 - 17:53 #1
åh......glemte lige at sige jeg kører med Windows Vista Home Permium
Avatar billede vejmand Juniormester
12. december 2007 - 18:27 #2
Kommer der ikke én eller anden fejlmelding?
Avatar billede pylleb Nybegynder
12. december 2007 - 19:53 #3
Hejsa

Der kommer intet, underligt...............
Avatar billede vejmand Juniormester
12. december 2007 - 20:39 #4
Hmmm, ja det er underligt.

Prøv at sende en test-mail til dig selv, og se hvad der sker.
Hvis den bare bliver i udbakken, prøv så at klikke på Send/Modtag-knappen.
Avatar billede pylleb Nybegynder
12. december 2007 - 21:30 #5
Hej

Har jeg prøvet flere gange, men den bliver ikke sendt ..............?
Avatar billede vejmand Juniormester
12. december 2007 - 21:55 #6
Hmmm, prøv at slette din konto og derefter oprette den på ny.
Det fjerner på mærkværdigvis ofte uforklarlige fejl....
Avatar billede pylleb Nybegynder
12. december 2007 - 23:40 #7
Hm....tør man det, gad vide om jeg kan finde ud af at gøre den aktiv igen .....?
Avatar billede vejmand Juniormester
13. december 2007 - 00:10 #8
Ja det skal jeg jo ikke kunne sige.  :-)

Nu ved jeg jo ikke hvem din udbyder er, men her er en vejledning fra TDC: http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=5677
Avatar billede reinelt Nybegynder
13. december 2007 - 16:54 #9
Din udbyder har ændret port evt. fra f.eks 25 til 587 afhængig af hvilken udbyder du har.
Avatar billede vejmand Juniormester
13. december 2007 - 16:59 #10
reinelt >> Den tanke havde jeg også, men burde Outlook Express så ikke komme med en fejlmelding?
Jeg er slet ikke sikker, det troede jeg bare den ville gøre.

pylleb >> Hvem er din udbyder?
Avatar billede pylleb Nybegynder
13. december 2007 - 19:55 #11
hejsa begge to.

Min udbyder er stofanet.
Avatar billede vejmand Juniormester
13. december 2007 - 22:28 #12
Jeg kender ikke så meget til stofanet, hvilken smtp-server bruger du?
Avatar billede pylleb Nybegynder
13. december 2007 - 22:57 #13
Hm..............hedder det pop3 eller ?
hvor ser man lige det henne ???

Ja..den uvidende på dette område
Avatar billede reinelt Nybegynder
14. december 2007 - 10:31 #14
outlook express: gå i funtioner,indstillinger,post, marker udbyder, egenskaber,
servere og se navnet den udgående server. den kan hedde f.eks smtp.tele2.dk
Avatar billede vejmand Juniormester
14. december 2007 - 12:40 #15
Funktioner -> Konti -> Post -> Markér din konto -> Egenskaber -> Servere
Avatar billede pylleb Nybegynder
14. december 2007 - 20:26 #16
Hejsa

Takker først fordi I er så flittige til at svare mig, jo skønt med noget hjælp.

Indgående post (POP3) mail1.stofanet.dk
Udgående post  (SMTP) mail1.stofanet.dk
Det er hvad der stod i det jeg var inde i .....
Avatar billede reinelt Nybegynder
14. december 2007 - 20:41 #17
selv tak når du er inde i egenskaber se så lige i avanceret hvilken udgående port
der bruges eller ring til stofa eller kik på hjemmesiden for at få bekræftet at du brugen den rigtige port
Avatar billede pylleb Nybegynder
14. december 2007 - 22:48 #18
har været inde i det igen og der står som udgående port : SMTP
Avatar billede reinelt Nybegynder
15. december 2007 - 12:04 #19
Avatar billede pylleb Nybegynder
15. december 2007 - 16:13 #20
Hejsa

Har mailet til Stofanet, men ikke hørt noget endnu, der kan gå op til 2 dage inden de svarer.

Har også prøvet at gendanne systemfilerne fra dato, men intet hjalp..

Får se hvad de svarer fra Stofa
Avatar billede pylleb Nybegynder
23. december 2007 - 22:24 #21
Stofanet siger det ikke er deres problem, men derimod Microsoft.

ja.....alle har jo Juleferie nu, så..............

Så hvem skal man lige stole på i dette sammenhæng.

Glædelig Jul til jer der har svaret.......pylleb
Avatar billede reinelt Nybegynder
24. december 2007 - 11:42 #22
jeg ønsker også glædelig jul her er svaret men jeg kan ikke se
hvad der hjalp dig, derfor er jeg instillet på at dele point med vejmand,
hvis du skønner det.
Avatar billede vejmand Juniormester
24. december 2007 - 12:32 #23
Også glædelig jul herfra.  :-)
Avatar billede pylleb Nybegynder
24. december 2007 - 14:04 #24
Hm......forstår ikke lige dit svar må jeg sige ?
der var ikke noget der hjalp mig endnu.........?
Avatar billede reinelt Nybegynder
24. december 2007 - 15:47 #25
så må vi hører svaret fra stofa efter jul
Avatar billede reinelt Nybegynder
31. december 2007 - 14:02 #26
jeg lægger et svar hvis jeg kommer i betragtning. jeg skal på ferie. godt nytår
Avatar billede pylleb Nybegynder
31. december 2007 - 14:57 #27
hej hej

Selvfølgelig gør du det, samtidig må Du have en rigtig god ferie.
Avatar billede pylleb Nybegynder
03. januar 2008 - 21:39 #28
Problemet er løst nu - ringede til Microsoft of fik dette links tilsendt:

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=09F002D9-A140-42A8-99F5-A86F2B7E39F1&displaylang=en

Blot hente det hjem, installere det, genstarte på ny og derefter lige slette de mail`s i udebakken, så virker skidtet igen .

Måske en ide til andre brugere.
Avatar billede reinelt Nybegynder
04. januar 2008 - 10:01 #29
stof til eftertanke. en opdatering er sagen. husk at lukke spørgsmålet.
Avatar billede pylleb Nybegynder
04. januar 2008 - 15:16 #30
hvordan lukker man spørgsmålet andet end skrive det her +

Hermed er sagen klaret og spørgsmålet lukket.
Avatar billede vejmand Juniormester
04. januar 2008 - 15:36 #31
Nope, spørgsmålet er ikke lukket, det skal du selv klare.  :-)

Du markérer navnet/navnene på den/dem som skal have point i boksen nederst til venstre, og klikker på "Accepter"

Så er spørgsmålet rigtig lukket.