Avatar billede biskoppen Nybegynder
09. december 2007 - 13:21 Der er 4 kommentarer

Apache / htaccess problemstilling

Jeg har brug for at flere sites deler de samme kodefiler (php filer m.m.)

Mapper på servere :

/fælleskodefiler/
    /members/
/website1/
    /members/
/website2/
    /members/

Den øverste mappe (og undermappe) er de mapper som de 2 nedenstående sites skal benytte filerne fra

Og og dette skal /members/ under /website1/ have en htaccess fil som password beskytter /website1/members/ ud fra en unik password fil som IKKE er den samme som den /website2/members/ bruger, /website2/members/ skal benytte sin egen password fil.

Med andre ord, medlemmer af website1 og 2 har sådan set adgang til de samme filer i /fælleskodefiler/members/ men, kommer en bruger til /website1/members/ vil et password fra /website2/members/ ikke  virke.

Løsningen SKAL bruge ovennævnte mappe struktur
Avatar billede biskoppen Nybegynder
09. december 2007 - 13:24 #1
Bemærk at løsningen også skal fortælle mig hvorledes jeg får henholdsvis /website1/*.* oh /website2/*.* til at vise indholdet fra /fælleskodefiler/*.*
Avatar billede jakobdo Ekspert
09. december 2007 - 17:26 #2
Tror du ikke du skal flytte dette spørgsmål til http://www.eksperten.dk/spm/Internet/Webservere/Apache/
Avatar billede biskoppen Nybegynder
09. december 2007 - 18:12 #3
Jo, ledte ellers efter den kategori.. må have været træt
Avatar billede jakobdo Ekspert
09. december 2007 - 18:40 #4
Klokken 13:21, det må have været en god bytur i går! :o)