Avatar billede pinin Nybegynder
05. december 2007 - 17:41 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

Hvordan kører man med dualchannel ram?

Hej :)

Hvis PC'en understøtter dualchannel, og man har to ens ram blokke. Kører systemet så automatisk dualchannel, eller skal det indstillet et eller andet sted?

/Tak
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2007 - 17:43 #1
Det skulle da gerne kunne køre det automatisk (er ikke 100% sikker)
Avatar billede peet-49 Novice
05. december 2007 - 17:51 #2
De skal bare sættes i de rigtige sokler, så kører det automatisk.
Avatar billede karstoft Nybegynder
05. december 2007 - 18:04 #3
For det første skal det være DDR, DDR2 eller DDR3 RAM. I din manual til bundkortet står der hvilke sokler du skal sætte klodserne i, for at de kører dual channel, i fald bundkortet understøtter det, hvilket de fleste nyere boards gør. Som regel har et bundkort 4 RAM sokler, der er delt i 2 par, som er markeret med hver sin farve. Hvis du sætter de to RAM blokke i sokler af samme farve, kører de dual channel. Som oftest er det sokkel 1+3 eller 2+4, der kører sammen, men de kan også ligge ved siden af hinanden, altså 1+2 og 3+4. Du skal ikke instille noget i BIOS, det aktiveres automatisk.
Avatar billede pinin Nybegynder
05. december 2007 - 18:07 #4
Der er kun to sokler, så det skulle være nemt nok så. ;)

Tak for det.
Send nogle svar...
Avatar billede peet-49 Novice
05. december 2007 - 18:07 #5
karstoft-> Det kommer an på bundkortet, nogle parrer 1-3 og 2-4 osv. Det kan ses i manualen.
Avatar billede peet-49 Novice
05. december 2007 - 18:08 #6
Så skal de bare være parret-altså ens.
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2007 - 18:40 #7
godkend hvis du synes, men ellers bare afvis :)
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2007 - 18:47 #8
erhm, måske skulle det være et svar :P
Avatar billede thesheriff Nybegynder
05. december 2007 - 18:57 #9
Hvis der er tale om et forholdsvist nyt system/PC, er det alligevel ligegyldig om du kører single eller dual.
Avatar billede karstoft Nybegynder
05. december 2007 - 21:32 #10
peet-49 det skrev jeg skam også, hvis du læser efter. Pointen var blot at det som oftest var 1-3 og 2-4.

Jeg glemte lige at angive det som svar, men har markeret denne post som svar.