Avatar billede shubijam Nybegynder
04. december 2007 - 17:37 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Print fra hjemmeside/browser giver problemer

Hej...

Jeg er ved at lave en hjemmeside i html (og php). Nogle af siderne er meget tekst-tunge og skal kunne printes. Grundlayoutet er sat op i en <table></table> med tre kollonner. Den ene indeholder teksterne.

Problemer opstår, når jeg vil printe disse sider ud fra browseren (Internet Explorer 7). Når jeg klikker "Vis udskrift" tæller siderne ustoppeligt op i visningen, og det er umuligt at printe siden - det virker som om, at der oprettes en slags uendelig løkke.

Er der nogen, der kan give et par fifs til, hvad man skal være opmærksom på, hvis siden skal kunne printes fra diverse browsere. Jeg er klar over, at man også bør implementere en print-venlig side, men det skal også gerne kunne lade sig gøre at printe siden direkte inkl. hele layoutet.

???
Avatar billede w13 Novice
04. december 2007 - 17:44 #1
Det lyder meget mærkeligt. Kan vi se et link til problemet?
Avatar billede shubijam Nybegynder
04. december 2007 - 20:45 #2
Hej igen

Jeg takker for din hurtige respons/interesse. Da jeg skulle finde et eksempel frem, faldt jeg over en ting, som rettede op på problemet.

Jeg havde mit tekst-indhold i følgende div:

<div style="overflow:auto; width:600px;">
  Min tekst...
</div>

Det skulle have været overflow:hidden; og da jeg rettede det, forsvandt print-problemet. Der er således problemer med at printe div-lag med scrolling (overflow:auto;). Nå, det må jeg kigge mere på...

Jeg håber, dette kan være til gavn for andre, der muligvis støder på fænomenet engang...
Avatar billede w13 Novice
19. januar 2008 - 15:33 #3
Lukketid?
Avatar billede shubijam Nybegynder
20. januar 2008 - 19:53 #4
Ja, beklager. Lukker hermed...
Avatar billede w13 Novice
20. januar 2008 - 20:34 #5
Husk at acceptere dit svar for at lukke. =)