Avatar billede tj-j Nybegynder
03. december 2007 - 23:46 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Formatering i word

Hej alle

Jeg sidder i øjeblikket med en stor opgave hvor jeg har brug for en masse opdelinger i mit ark. Jeg Har indtil videre formateret siden så jeg har en stor bred marken hvor jeg sætter mine billeder og tekstbokse. Men har til tider brug for at udnytte hele breden og tilmed opdele i to spalter derunder. Jeg har forsøgt med tekstbokse og tekstruder, men de kan desværre ikke formateres til to spalter.

Håber virkelig på at nogen kan hjælpe mig med denne her. Smider gerne hundrede af de lange, hvis nogen kan komme med hjælp hertil.

Mvh Jannik
Avatar billede word-hajen Nybegynder
04. december 2007 - 00:05 #1
Hvis du vil lave spalter, som ikke gælder for hele dokumentet, skal du indsætte et sektionsskift før og efter der, hvor du vil have spalterne. Sektionsskiftene kan godt være af typen "fortsættende", som betyder, at du ikke får en ny side ved sektionsskiftet.

Placér derefter markøren i din nye sektion og formater det som spalter.

Mht. at gå ud over margen i mindre områder, kan du - hvis det er venstre margen, vi taler om - sætte en negativ værdi på Venstre i din afsnitsformatering. Du kan gøre det samme med Højre, hvis du også vil udvide din margen der.
Avatar billede tj-j Nybegynder
04. december 2007 - 00:20 #2
Har lavet linkede tekstbokse nu som fungere, men hvis nogen kan lave flere formateringer i et dokument hører jeg stadig gerne.
Avatar billede tj-j Nybegynder
04. december 2007 - 00:24 #3
Har lige læst dit svar, men vender lige tilbage i morgen. Mht. spalterne, kan man så ikke få fx højre spalte til at forsætte som højre spalte på næste side, så man nærmest har to adskilte og uafhængige dokumenter ?
Avatar billede petersen7913 Forsker
04. december 2007 - 08:51 #4
I nogle tilfælde kan en tabel hjælpe på den slags. Du behøver jo ikke at vise gitteret omkring og i tabellen.
Avatar billede word-hajen Nybegynder
04. december 2007 - 19:42 #5
Nu skrev du selv, at du havde behov for at opdele i spalter. Spalter er "kolonner", som er sat op som en avisside. Dvs. at teksten flyder i f.eks. 2 spalter på én side, førend den går over på næste side.

Hvis du har behov for at fortsætte tekst fra 1 "kolonne" til næste side, så er det tabeller, du skal have gang i. Men de kan - for at sige det mildt - være dødssyge at skrive længere tekster i, og det er måske heller ikke det, du reelt har behov for. Men de kan også være supergode at bruge, alt efter hvad det er, man vil opnå.

Kan du ikke fortælle, hvad det er, du gerne vil opnå med "spalter"?
Avatar billede tj-j Nybegynder
30. marts 2010 - 01:08 #6
Smid gerne et svar, så spørgsmålet lukkes :)
Avatar billede tj-j Nybegynder
22. august 2010 - 16:24 #7
Lukkes