Avatar billede gnimmelfob Nybegynder
02. december 2007 - 10:56 Der er 16 kommentarer

cd rom drev. konflikt eller hvad?

Hej med jer
Jeg har lige sat et nyt cd rom drev. kaldet E:
problemet er nu, at hverken det eller mit dvd drev, tidligere kaldet E eller F: fungere
mit dvd drev er ikke at se i denne computer mere

Det er som om at jeg kun har et drev nemlig det nyindsatte cd rom drev (E:) men det vil ingenting og læser ikke engang det jeg ligger i.

Jeg tog det gamle cd rom drev  ud og satte det ny i og troede at xp selv fandt ud af resten. men noget er gået galt.

jeg kan godt selv se at det lyder lidt forvirrende men nu spørger jeg alligevel.

nogen der kan hjælpe?????
jeg har XP sp2
Avatar billede Slettet bruger
02. december 2007 - 10:58 #1
Har du jumpet drevet korrekt ??
Avatar billede peet-49 Novice
02. december 2007 - 10:58 #2
Du skal være sikker på, det er jumpet rigtigt(master/slave) hvis det ikke sidder alene på kablet.
Avatar billede hcma Novice
02. december 2007 - 11:01 #3
kan du se det i enhedshåndteringen ??
Avatar billede hcma Novice
02. december 2007 - 11:03 #4
hvis du kan se det i enhedshåndteringen og der meldes fejl, kan du måske prøve dette:
http://www.hcma.dk/tips41to50.htm#no49

(og det var så det sidste fra mig i laaaaang tid)
Avatar billede Slettet bruger
02. december 2007 - 11:06 #5
"(og det var så det sidste fra mig i laaaaang tid)" Juleferie ??
Avatar billede hcma Novice
02. december 2007 - 11:16 #6
nej, havde det bare været det.
bor i Hjørring og har fået nyt arbejde i ballerup, så jeg vil kun være hjemme i nogle weekends. (vil IKKE flytte permanent til sjælland)
Avatar billede fromsej Praktikant
02. december 2007 - 11:21 #7
Hmm, jeg troede at strafforflytninger hørte en anden tid til!
Måske skulle du ændre nick fra Hcma til Papillon.*GH*
Avatar billede gnimmelfob Nybegynder
02. december 2007 - 11:39 #8
jumpet??? jeg har ikke foretaget mig andet end at sætte det i og så staret pcen. troede det gik af sig selv..
ja jeg kan se det i enheds men kan ikke se det andet dvd drev .
Avatar billede gnimmelfob Nybegynder
02. december 2007 - 11:39 #9
jeg ved ikke hvordan man jumper og hvad  det betyder..
Avatar billede fromsej Praktikant
02. december 2007 - 12:10 #10
Tag et kig her:
http://www.perfectdrivers.com/howto/seconddrive.html
Hvis du ikke har smidt det gamle ud, så kig bagpå det, hvordan jumperen sidder, sæt den så på samme måde på det nye.
Det burde virke, ellers skal begge drev jumpes som Cable Select.
Avatar billede gnimmelfob Nybegynder
02. december 2007 - 12:23 #11
ok fromsej

jeg har vist kastet mig ud på dybt vand, jeg vil nu prøve at følge den manual / dit link.
skal på døgnvagt nu og vender tilbage når jeg har prøvet det.
foreløbig tak..
Avatar billede gnimmelfob Nybegynder
03. december 2007 - 16:59 #12
Så er jeg tilbage fra døgnvagt og har fulgt manualen fra fromsej. Via den forstod jeg rimeligt hvad der var galt og fik jumpet lidt. Ja og det lykkedes sørme.
tak for det,, I var jo godt nok inde på det rigtige flere af jer. Men skal point skal vel gå til fromsej hva. eller deler man?
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2007 - 17:13 #13
" I var jo godt nok inde på det rigtige flere af jer." Det blev vist nævt direkte i kommentarene 02/12-2007 10:58:09 - 02/12-2007 10:58:40
Avatar billede fromsej Praktikant
03. december 2007 - 18:29 #14
Det må være en deler, da alle havde ret. :-)
Dog tror jeg godt vi kan springe HCMA over, da han åbenbart er blevet deporteret til et sted uden internet. ;-)
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2007 - 21:43 #15
Ja men jeg mangler ingen point så drop kun mig
Avatar billede fromsej Praktikant
04. december 2007 - 10:20 #16
Den forstår jeg ikke?
Jeg er heller ikke ligefrem i underskud pointmæssigt, og i grove træk helt ligeglad med point, ellers var jeg nok en del mere aktiv herinde.