Avatar billede funkystuff Nybegynder
28. november 2007 - 23:04 Der er 9 kommentarer

Langsom trådløs eller forkert forventning?

Jeg er netop gået fra en kablet forbindelse til trådløs (for første gang), som ikke fungerer helt optimalt.
Der er fuldt signal fra routeren og jeg kan da også opnå den fulde hastighed ved download af store filer.
Problemet er at når jeg åbner explorer (ja eller firefox) går der ca. 5 sekunder hvor alt står stille. Det samme sker når jeg åbner en ny fane i browseren. Det er som om forbindelsen lige skal "starte op". Det er heller ikke helt hurtigt når jeg skifter meller websites.
Har jeg forkerte forventninger til trådløs hastighed eller burde det stort set være det samme? Og nogle bud på fejl?
Avatar billede madshammer Nybegynder
28. november 2007 - 23:41 #1
Altså, når du siger trådløst internet, så mener du sådan noget internet du modtager trådløst, fra en eller anden sender et sted i byen? For jeg mener at have læst at det kan variere meget i hastighed alt efter hvor stor afstanden er fra dig, til senderen. Men uanset hvad virker det da mærkeligt at den nærmest fryser i 5 sekunder hver gang... Hvem er din udbyder?

mvh.
madshammer
Avatar billede funkystuff Nybegynder
29. november 2007 - 09:55 #2
Det er ganske alm. trådløst LAN over en Linksys router og i sidste ende cybercity bredbånd.
Avatar billede madshammer Nybegynder
29. november 2007 - 10:07 #3
Hmm... Prøv at kontakt Cybercity... Det er ikke sikkert de vil hjælpe dig, medmindre du har anskaffet den trådløse router gennem dem, men det er et forsøg værd. Det er muligvis en fejl i opsætningen af routeren, eller netværkskortet.
Avatar billede funkystuff Nybegynder
03. december 2007 - 11:04 #4
Hmm, det viste sig at det var Explorer, der sænkede det hele. Firefox kører fint og hurtigt.
Derimod kan min stationære pc - med Vista - ikke komme på netværket. Der er dog masser af signal og der er da også "lige ved" at komme på.
Antennen sidder bag på kabinettet - kan det ødelægge signalet uden det kan ses på den normale signalkvalitet?
Avatar billede smartebenny Nybegynder
08. december 2007 - 13:50 #5
Test f.eks. hastigheden ved at:
1. kabel direkte fra Cybercity (zyxel) til PC
2. kabel fra Cybercity til Linksys og kabel fra Linksys til PC.
3. Kabel fra Cybercity til Linksys og derefter trådlöst.

Lav et par hastighedstest på hver, og se hvad forskellen er.
Avatar billede funkystuff Nybegynder
10. december 2007 - 16:35 #6
Jeg er kommet lidt nærmere "synderen" se her: http://www.eksperten.dk/spm/808648
Avatar billede smartebenny Nybegynder
10. december 2007 - 21:31 #7
Hva er det for et trådlöst kort du har ?
Avatar billede funkystuff Nybegynder
12. december 2007 - 07:29 #8
Det er et TrendNet/RealTe. Åbenbart er Vista ikke helt helt fremme i skoen med drivere til den...
Avatar billede smartebenny Nybegynder
12. december 2007 - 09:23 #9
Har selv et Intel kort der også frös. Pröv at Trendnets hjemmeside og se om der ikke er nyere drivere som evt. löser problemet.