Avatar billede poppet Nybegynder
25. november 2007 - 16:55 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

XP og Vista i netværk

Hej,
Jeg har 2 stationære pc'er med XP Pro og 2 laptops med Vista, nu har jeg et lille netværk gennem en router og det virker fint med XP men jeg kan ikke komme i kontakt med Vista pc'erne, håber der er nogen der har en ned opsætning, jeg har haft 4 pc'er med XP på og det er nemt at sætte op men Vista vil bare ikke, de er alle med kabel sat til routeren så altså ikke noget trådløs her,jeg kan se alle 4 pc'er fra den stationære XP som jeg er ved normalt og jeg kan flytte filer mellem de 2 XP'er men ikke mellem de 2 Vista, den ene Vista vil ha et kodeord som jeg ikke ved hvad er og den anden er ikke tilgængelig. jeg har søgt på nettet om opsætning men fandt ikke noget jeg kan bruge. Jeg håber at 100 point er ok for nu skal det altså bare virke :o).
Avatar billede Slettet bruger
25. november 2007 - 17:00 #1
Husk at vælge den samme arbejdsgruppe
Avatar billede charlestucker Nybegynder
25. november 2007 - 19:26 #2
Du skal oprette brugere kontoer på de to vista maskiner eks. Leech1 og Leech2 og sætter password på, og dem bruger du når du logger på... de kan også bruges fra remote
desktop.. Hvis du kun har en bruger på din Vista og ingen password starter din maskine op uden at bede dig om noget password, men der skal være password for at du kan få lov til at logge på over netværk...

Håber det hjælper.

Trip
Avatar billede poppet Nybegynder
25. november 2007 - 21:52 #3
Hej,
Aha der skal være password på Vista maskinerne for at de kan ses på et netværk, det var jeg ikke klar over, for der er ingen password på mine XP maskiner og det virker bare, vender lige tilbage om lidt.
Avatar billede poppet Nybegynder
25. november 2007 - 21:55 #4
Hej igen,
Takker mange gange for nu virker det hele, jeg kan se og hente filer fra alle pc'er, du har fortjent dine 100 point, ha en go aften.