Avatar billede schollert Nybegynder
20. november 2007 - 10:57 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Finder og tilkobler wireless - men kan ikke browse hjemmesider

Hej!

Jeg har kigget på forskellige andre spørgsmål, der beskriver mere eller mindre samme problem, uden at jeg dog er kommet et hak videre med mit eget.

Mit problem er som følger:

Når jeg besøger venner og familie, kan jeg se, at der er netværk og jeg kan også tilslutte mig. Det eneste der dog virker er Skype. Hverken MSN eller min(e) browser(e) får lov at komme igennem.

Jeg sidder med en Dell Inspirion 9400 med Intel Pro Wireless 3945agb kort og nyeste drivere på hele pivtøjet.

Jeg har fjernet min Symantec Internet Security, men uden resultat.
Jeg har også helt afinstalleret programmet Intel ProSet Wireless (der styrer kortet) og ladet Windows styre forbindelserne - men heller ikke det har ført til noget.

Det pudsige er, at hvis jeg går på biblioteket, fungerer det hele fint. Alting ryger lige på nettet.

Jeg har ingen anelse om, hvor jeg skal lede. Er der please, please en eller anden, der har nogle rigtigt gode forslag!

På forhånd tak

/Mich
Avatar billede thesheriff Nybegynder
20. november 2007 - 11:01 #1
Det kan være de bruger MAC filtrering.
Avatar billede musenogelefanten Nybegynder
20. november 2007 - 11:02 #2
Du har med stor sandsynlighed et DNS problem, så prøv at gå ind i netværksopsætningen og se om DNS er korrekt udfyldt.
Avatar billede schollert Nybegynder
20. november 2007 - 11:26 #3
Når jeg laver en IPCONFIG /ALL får jeg at vide, at jeg har IP adresse, kontakt til DNS server og til DHCP server.

Som nævnt kommer jeg også fint igennem med Skype - men ikke noget andet.

Hvad skal jeg kigge efter mht. DNS opsættet?

Kan jeg gøre noget ved MAC filtreringen? (Og vil det ikke være mærkeligt, hvis jeg render ind i samme MAC filtrering på alle private routere? Da jeg boede i Island fløjtede det lige igennem...)
Avatar billede schollert Nybegynder
20. november 2007 - 11:32 #4
Desuden kører det hele også fint, hvis jeg booter op i Linux.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
20. november 2007 - 11:34 #5
Avatar billede schollert Nybegynder
20. november 2007 - 11:44 #6
Hvor ser jeg det?
Avatar billede schollert Nybegynder
20. november 2007 - 11:47 #7
Arh... fandt uninstall filerne i mit Windows bibliotek - og der er ikke en KB893357 imellem.

Kan jeg DLe den på en anden maskine og så kopiere den over for installation?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
20. november 2007 - 11:58 #8
Ja, det skulle nok være muligt.
Avatar billede schollert Nybegynder
20. november 2007 - 12:01 #9
Så har jeg kørt den på, men det har ikke åbnet for min HTTP adgang... :-(
Avatar billede thesheriff Nybegynder
20. november 2007 - 12:06 #10
Kan du komme på, hvis du sætter patchkabel fra din bærbare til router?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
20. november 2007 - 12:09 #11
Avatar billede schollert Nybegynder
20. november 2007 - 12:20 #12
Hmm.... det var jeg sikker på at jeg gjorde, men jeg kan se, at det er 10.1.0.7, der nu ligger på...
Prøver lige at opdatere den også.

Har ikke adgang til routeren, så jeg kan ikke prøve med kabel.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
20. november 2007 - 12:21 #13
Kan du pinge routeren
Avatar billede schollert Nybegynder
20. november 2007 - 12:36 #14
Yipiiiii.......

Tror kombinationen af pacth og driver fik det til at fungere.
HAVDE opdateret driveren tidligere (men ikke til HELT så ny version), men ikke fået hotfixen på. Efter hotfixen var det så driveren, der gav problemer.

Nu er begge dele opdateret og jeg ryger lige igennem.

Tusinde tak for hjælpen (og tålmodigheden)! :-)

Smid et svar, så kaster jeg pointene efter dig. :-)

/Mich
Avatar billede thesheriff Nybegynder
20. november 2007 - 12:40 #15
Dejligt at det virker :)
Avatar billede supper Nybegynder
23. december 2007 - 19:05 #16
Jeg havde samme problem! Løst det ved at installere Mozilla Firefox istedet for Explorer.