Avatar billede dail Nybegynder
17. november 2007 - 10:49 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Skabsfryser med eller uden automatisk afrimning

Hej

Jeg står overfor at skulle investere i en skabsfryser. Jeg har søgt rundt på nettet for at finde ud af om det var pengene værd at købe en fryser med automatisk afrimning. Det er jo relativt nyt, så jeg vil gerne sikre mig at det fungerer optimalt før jeg går ud og evt. køber en frysr der kan afrime sig selv.

Så hvis der er nogen der har erfaringer med skabsfrysere der afrimer sig selv vil jeg meget gerne have jeres kommentarer. Selvfølgelig er i også velkommen til at linke til nogle tests på nettet (kunne ikke selv finde nogen)
Avatar billede Slettet bruger
17. november 2007 - 11:00 #1
du skal lige bemærke at alt det snak om aa+ spare skabe ,der kan du risikere de faktisk bruger mere strøm end et alm skab

forbruger styrelsen har haft skrevet noget om det på et tidspunkt .
Avatar billede ole_madsen Ekspert
17. november 2007 - 11:13 #2
Jeg har netop købt en skabsfryser med automatisk afrimning.

Rent praktisk foregår det ved at en blæser i fryseren hele tiden cirkulerer luften, så vandkrystaller ikke fryser fast på varerne.

Det virker faktisk rimeligt overbevisende. Jeg har ikke åbnede pølsepakker eller pålæg, hvor der sidder store iskrystaller på længere... og heller ikke antydningen af is på skuffer, køleribber eller andre steder i rummet.

Men det betyder også, som du måske har set, at du ikke finder et A++ mærket fryseskab med automatisk afrimning - den lille blæser der kører i døgndrift bruger jo også noget strøm.

Samlet set har jeg dog en god mistanke om, at det i det lange løb er billigst. Er der ikke automatisk afrimning, skal man jo en gang imellem selv afrime fryseren med en masse besvær til følge... - og i perioder hvor man ikke får afrimelt, ligger der et ekstra lag is omkring køleribberne med ekstra strømforbrug til følge - så egentlig tror jeg den automatiske afrimning også sparer strøm i længden.

Husk, afhængigt af hvor det skal stå, også at kigge efter støjniveau. Nogle af dem med automatisk afrimning, støjer mere end andre... og sover man i nærheden af skabet kan man hurtigt bilve irriteret på det...
Avatar billede dail Nybegynder
12. marts 2008 - 20:16 #3
Tak for hjælpen