Avatar billede learner Praktikant
15. november 2007 - 15:43 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

mangler reklamer på mine sider

Hej, jeg har tidligere brugt adsense reklamer men er desværre blevet udelukket fra det partnerprogram. Det er en længere historie jeg ikke ønsker at komme ind på her. Jeg vil derimod gerne finde en lignende partner, som kører rimelig automatisk og vedligeholdelsesfrit. Findes der noget lignende man kan tilmelde sig?

På forhånd tak
Avatar billede abruscato Nybegynder
15. november 2007 - 15:57 #1
Du kan finde en liste over danske annoncenetværk på www.partnerprogrammer.dk/networks.php. Desværre er der endnu ingen danske annoncenetværk/udenlandske netværk i DK der giver dig den samme automatiserede kode som Google AdSense gør, men Yahoo Publisher Network og AdCenter.msn.com åbner forhåbentlig snart for danske sider (AdCenter kan du vist godt bruge, hvis du har en engelsksproget siden, hvorimod Yahoo kun tager amerikanske sider ind).

Du kan bruge www.tekstannoncer.dk til at administrere dine tekstannoncer. Det er gratis men 10% af dine visninger er reklamer fra Tekstannoncer.dk.

TradeDoubler har for et stykke tid siden købt et firma der specialiserer i at levere kontekstuelle reklamer (ligesom AdSense, AdCenter og YPN), men endnu har de ikke implementeret det, så det kan bruges af webmastere - Skriv dem en mail og hør om/hvornår de har planer om at lancere dette. Alternativt har de et kampagnenenetværk, hvor du sætter en kode ind på dine sider og så bliver der automatisk vist bannerannoncer fra forskellige kampagner med (relativt) kort løbetid og en pris pr. klik på minimum 2,50 kr.

Sidst men ikke mindst: Jeg håber, at du har lært, hvad du ikke kan/skal gøre i forhold til annoncenetværk, for det er godt nok rigtig ærgerligt at blive smidt ud.
Avatar billede pokerhouse Nybegynder
13. januar 2008 - 18:22 #3
hvorfor nogle sider har du ?
Avatar billede learner Praktikant
13. januar 2008 - 23:52 #4
Hej, jeg har pt ca 120 sider hvoraf de ca 25 er værd at tale om reklamer på.
Avatar billede learner Praktikant
17. januar 2008 - 18:50 #5
Hmmm jeg har kigget lidt på de links og søgt noget på google, men ghar stadig ikke fiundet noget der ligner adsense. Kan det virkelig passe at adsense er de eneste der har noget der kører automatisk? Utroligt...

Findes der så evt nogen firmaer som vil arrangere reklamerne og self få en del af omsætningen?
Avatar billede abruscato Nybegynder
17. januar 2008 - 21:18 #6
I Danmark findes der ikke et alternativ der til forveksling ligner AdSense. Vi må håbe, at det snart kommer (TradeDoubler har købt et firma for et stykke tid siden, der specialiserer sig i kontekstuel markedsføring (=AdSense-koncept), men endnu er der ikke kommet noget ud af det).
Avatar billede abruscato Nybegynder
17. januar 2008 - 21:21 #7
I øvrigt: www.euroads.dk har for nyligt lanceret et automatiseret bannersystem, der viser reklamer inden for bestemte kategorier, som du måske kan være interesseret i.

Jeg har dog kigget på systemet, og det virker ikke til at segmenteringen er særlig god, da der langt fra er det samme antal reklamer hos EuroAds, som hos AdSense.
Avatar billede learner Praktikant
17. januar 2008 - 22:07 #8
super, det vil jeg lige kigge på :o)
Avatar billede learner Praktikant
23. januar 2008 - 00:17 #9
Jeg har tilmeldt mig nu og har leget lidt med det. Og det virker rimelig godt. Det er ikke så tidskrævende som mange af de andre. Man opretter puljer som man så indstiller efter indholds-temaer og det ser ud til at virke rimelig godt. Jeg tror faktisk det har potentiale til at blive til noget stort med tiden. Tusind tak for det forslag :o)

Og nej jeg reklamerer ikke for dem!...

Tak for indlæggene og hjælpen.

Tråden må gerne fortsætte hvis nogen kan anbefale noget mere. :o)