Avatar billede Slettet bruger
30. oktober 2007 - 20:55 Der er 2 kommentarer

multipler i netværk?

Jeg er ret ny med multiplayer spil og mangler lidt
hjælp til hvordan jeg kan spille med min søn.
Jeg har en stationær pc med xp og en bærbar med vista og
vil spille trådløst multiplayer ghost recon.Een bærbare bruger trådløst net via en router som er tilknyttet den stationære pc.

Jeg har installeret spillet på begge pc'er og prøvet og starte op i multiplayer delen. Men jeg aner ikke hvordan man indstiller
opsætningen med de rigtige adresser/ip osv. Har hørt om port forword og sådan noget men aner ikke en døjt om det!
Nogen der lige hurtigt kan hjælpe en far i nød :)

Mvh  Gladi
Avatar billede skwat Praktikant
01. november 2007 - 23:21 #1
Nu kender jeg ikke spillet ghost recon, men jeg tror det er af den lidt gamle skuffe, så her er en lidt generel fremgangsmåde som jeg håber vil hjælpe dig.

Det er sådan at en computer skal "hoste" og den anden skal "joine", hosten er den der skal styre spillet, og den som bestemmer hvilken bane man vil spille ol.
Da i er på samme net, burde det ikke være nødvendigt med nogen portforwards ol.

1. Sæt dig ved den maskine du skal være host. (I gamle dage sagde man den kraftigste af dem der skal være med)
2. tryk start -> kør "cmd.exe" i commando prompten notere du dig hvilken IPADRESSE din host har.
3. start spillet, og gå ind i multiplayer, vælg host.
4. sæt dig ved den anden computer
5. start spillet og vælg multiplayer, skriv ipadressen fra før i server adresse feletet.

Nu skulle alt gerne virke, held og lykke.
Avatar billede Slettet bruger
04. november 2007 - 22:29 #2
Hej.

Jeg vil prøve og gøre det som du
siger så snart jeg kommer til pc'en.

Unskylder den lange svartid :)

Mvh gladi.