Avatar billede schollert Nybegynder
30. oktober 2007 - 13:47 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Online visning af GPS koordinater

Hej!

Jeg har brug for hjælp/henvisninger til info om noget GPS kort noget.

Jeg sidder i et projekt, hvor følgende skal være muligt:
1) Tag et kort over et område - typisk en by. (Scannet eller købt færdigt, elektronisk)
2) Vis kortet på en hjemmeside.
3) Giv brugere adgang til at indtaste GPS koordinater.
3a) Giv brugere adgang til at oprette et point of interest (POI) ved at klikke på kortet.
4) Vis koordinaterne på kortet.

Det skal køre på en server, der kører Linux.
Programmet skal være tilgængeligt fra en standard browser.
Der vil være en database tilgængelig til at gemme relevante POIs.
POI kan grupperes og vises gruppe-/typevist.

Stand-alone applikationer som MapSource og lignende er udelukket.

I tillæg har jeg behov for at vide: Hvordan kan jeg få "systemet" til at vide, hvor den skal vise et GPS koordinat? Med andre ord - når jeg gør mit kort tilgængeligt, hvordan får jeg så "dimensioneret" kortet (f.eks. med 4 par x,y koordinater), så jeg/systemet selv kan regne ud, hvor et givent koordinat er?

Det hele skal helst være Open Source (eller billigt), da det er for en non-profit organisation, der ikke har så mange penge at bruge af.

Jeg ved, at det er en masse spørgsmål. Konkret hjælp eller henvisninger til relevant læsestof/sites/viden vil blive værdsat.

Venligst

/Mich
Avatar billede schollert Nybegynder
31. oktober 2007 - 10:28 #2
Det ser super godt ud med det som Plone kan tilbyde - inkl. CMS.
Jeg har kun set kort på Plone, men det er ikke så forskelligt fra andre CMS'er jeg har set på. Men... kan jeg uploade det til min hos (one.com) eller kan jeg kun installere Plone, hvis jeg har root access? (Afgør om jeg skal bruge mere tid på Plone...)
/Mich
Avatar billede bauerdata Nybegynder
31. oktober 2007 - 10:45 #3
På min hjemmeside er der links til udbydere som tilbyder hosting af plone.
Den billigste er plana som ligger i århus.
Du behøver ikke at være root for at installere plone hos udbyderne.
Du skal bare fortælle dem hvilke pakker du vil have installeret så gør de det for dig.
Du logge så på din nye site som administrator og kan gå igang med din opbygning af maps :-)

Du skal selvfølgelig sætte dig lidt mere ind i hvad plone ellers tilbyder af bruger
rettigheder osv. for at kunne udnytte plone på den bedste måde.
Avatar billede schollert Nybegynder
31. oktober 2007 - 21:14 #4
Hej igen!
Tak for super hjælp. Fandt et lignende modul til Joomla!, som jeg bruger i øjeblikket. Hvis jeg ikke får modulet til at virke efter hensigten, vil jeg klart overveje Plone!
:-)
/Mich