Avatar billede snoezel Nybegynder
30. oktober 2007 - 13:17 Der er 4 kommentarer

Update replace

Hej.

Jeg har fået problemer med gamle indlæg på min blog efter opgradering til wordpress 2.3 - æøå er ændret til følgende æ = æ  ø = Ø å = Ã¥

Mit spørgsmål er, hvordan jeg nemmest ændrer dette direkte via phpMyAdmin via en update eller replace - kan man det ?

Problemet er "kun" de gamle indlæg, alle nye er ok.
Avatar billede snoezel Nybegynder
30. oktober 2007 - 22:16 #1
Den er åbenbart sværere end 60 point? :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
30. oktober 2007 - 23:08 #2
Det er meget bedre at ændre din web app fra ISO-8859-1 til UTF-8 !

Tegnene er UTF-8 som er fortolket som ISO-8859-1.
Avatar billede snoezel Nybegynder
30. oktober 2007 - 23:48 #3
Hej Arne_v, dapplikationen kører allerede UTF-8 , er der måske noget jeg skal ændre i databasen, latin osv?
Avatar billede snoezel Nybegynder
31. oktober 2007 - 00:37 #4
Jeg fandt ud af det med en UPDATE  SET replace( x, 'x', 'x' )