Avatar billede highfi Nybegynder
29. oktober 2007 - 13:21 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Harddisk størrelse Windows vs Bios

Nogen der kan svare mig på hvorfor Windows Xp siger min harddisk er 127GB når det er en 250 GB jeg har i. Min Bios viser det rigtige.
Avatar billede haverslev Novice
29. oktober 2007 - 13:24 #1
Det er højst sansynlig fordi du kun har installeret windows Xp UDEN SP2
Hvis du installere SP2, så vil du får resten af disken tilgængelig i diskhåndtering og der kan du også oprette partition osv.
Avatar billede pidgeot Nybegynder
29. oktober 2007 - 13:26 #2
Fordi du ikke har (haft?) Service Pack 1 installeret. Uden den kan Windows kun se de første 127GB.

Hvis du har fået den ind senere, så er det fordi din partition blev den størrelse i forbindelse med installationen af Windows. I så fald skulle du enten kunne oprette en ny partition med resten i Diskhåndtering, eller bruge et specialiseret værktøj (eks. Partition Magic) til at gøre din nuværende partition større.
Avatar billede highfi Nybegynder
29. oktober 2007 - 14:12 #4
Jeg takker, smid et svar så i kan få nogle point :)
Avatar billede pidgeot Nybegynder
29. oktober 2007 - 14:14 #5
Bare giv dem til haverslev - sidder over her
Avatar billede haverslev Novice
29. oktober 2007 - 14:42 #6
Deler gerne points, da der er knap 2 min. imelle vor lagte kommentarer ;-)