Avatar billede finnish Nybegynder
28. oktober 2007 - 20:47 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Adgangskode ved forbindelse mellem 2 computere

Jeg har IKKE bedt Vista beskytte min PC med adgangskode når man skal tilgå mine delte mapper via LAN eller trådløst fra en anden computer (kør \\master).

Alligevel promptes jeg for brugernavn og adgangskode, selvom der er låst op for pågældende IP i firewall og det hele. Jeg har prøvet de gængse - admin, 1234, min windows-brugerkonto osv., men uden held.

Nogle gode forslag til at tilgå min PC??
Avatar billede stefanandersen Nybegynder
28. oktober 2007 - 20:57 #1
når den skriver passwordet så bare lad være med at indtaste noget og tryk ok, eller hvad det nu er man skal trykke på
Avatar billede stefanandersen Nybegynder
28. oktober 2007 - 20:58 #2
mente: når den beder om passwordet
Avatar billede finnish Nybegynder
28. oktober 2007 - 21:48 #3
Det kan jeg ikke, for jeg bliver nødt til at skrive et eller andet for at kunne trykke OK. Det virker heller ikke bare at trykke tab.
Avatar billede stefanandersen Nybegynder
29. oktober 2007 - 14:12 #4
okay
Avatar billede eqvaliser Nybegynder
30. oktober 2007 - 18:27 #5
har 2 identiske pc'r som sidder på lan sammen.
vista begge 2.

For at jeg kan hente/sende filer imellem dem er jeg nød til at oprette samem bruger
på den anden pc end den jeg sidder på..

fks pc1 har konto's

bruger01    |  pw5678
bruger11    |  pw1234

så for at jeg kan logge på "dele" mappen på den anden pc er den nød til at have den
aktive konto, med et "IDENTISK" bruger navn men ikke password..  så hvis jeg bruger
konto    bruger11  og jeg nu vil rode i mappen på den anden pc.
skal jeg på den anden pc oprette en konto der hedder  bruger11  og passworded bør
selvfølgelig værer et nyt, og ikke identisk med den fra pc1.

det er omstændigt at sætte iværk. men når det kører "føles" det meget naturligt
at logge på når man går ind i et andet system.

håber det gav en ide om det hele..

P.S Adganskode er nødvendigt når du skal kører igennem en "dele" mappe.
så altid pw på den "anden" pc..  men ikke krav på den pc du fysisk bruger.
Avatar billede finnish Nybegynder
03. november 2007 - 01:47 #6
Mystisk.... men det virker rent faktisk!

Tak for hjælp og en udførlig beskrivelse...