Avatar billede weblance Nybegynder
27. oktober 2007 - 13:55 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

PageRank på et IDN domæne

Jeg har lige fået min første PageRank på domænet faeroerne.dk = 1/10. Men jeg har også domænet færøerne.dk, som er samme website men ingen PageRank. Giver Google ikke PageRank til sider med et IDN domæne?
Avatar billede goose Nybegynder
27. oktober 2007 - 14:20 #1
Det skal jeg ikke kunne sige, men du har da forhåbentligt ikke samme indhold på to forskellige domæner? (dublicated content)?

Iøvrigt, så er pagerank en død sild så glem du bare det, det der tæller er jo om du rangerer ordentligt på dine søgeord.

/Goose
Avatar billede weblance Nybegynder
27. oktober 2007 - 16:30 #2
Jeg har 3 forskellige domæner der peger til samme side . . . hvordan er det et problem for google?
Avatar billede goose Nybegynder
27. oktober 2007 - 19:57 #3
Forestil dig, at du hver dag køber 3 forskellige aviser.
Hver dag står der nøjagtigt det samme i dem alle 3 - ord for ord.

Hvor længe vil du blive ved med at købe alle 3 aviser?

Google har det på samme måde, hvis dine sites er identiske, så vil de ikke blive tilskrevet ret meget værdi, det er det der hedder "Duplicated content", altså "Ens indhold".

Vælg dig et primært domæne og videresend de 2 andre med en 301 redirect.

På den måde opnår du også, at hvis der er nogle der linker til hvert af de 3 domæner, så bliver din inbound linkværdi kun 1/3 del. Hvis alle linkede til samme domæne vil alt linkværdien tilgå dette domæne og du vil komme til at rangere højere på dine søgeord. I dag er netop inbounds link en meget stor faktor i Google.

/Goose
Avatar billede weblance Nybegynder
07. marts 2008 - 21:48 #4
Tak for input goose - send et svar, så får du point!
Avatar billede goose Nybegynder
07. marts 2008 - 22:08 #5
Jamen det får du så her :o)

/Goose
Avatar billede weblance Nybegynder
07. marts 2008 - 23:16 #6
Værs'go'