Avatar billede jn03 Nybegynder
24. oktober 2007 - 16:07 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Farvet firkant med hvidt sidetal i sidehovedet

Hvordan får jeg lavet en blå firkantet kasse indeholdende et hvidt sidetal i sidehovedet?

Kassen skal gerne have en sort ramme i bunden således den flugter med linjen i sidehovedet.

Har prøvet at vise det her http://peecee.dk/?id=74471

På forhånd tak.
Avatar billede jkrons Professor
24. oktober 2007 - 17:14 #1
Indsæt en tekstboks i sidehovedet (fra værktøjslinien Tegning). Indsæt sidetallet i teksboksen via knappen i sidehovedværktøjslinien. formater tekstboksen med de streger, du vil have og den baggrundsfarve, du vil have.
Avatar billede jn03 Nybegynder
24. oktober 2007 - 19:42 #2
Det er også det jeg har gjort jf. linket, men problemet er, at kassen ikke flugter korrekt med linjen i sidehovedet.
Avatar billede jkrons Professor
24. oktober 2007 - 19:53 #3
Jeg er ikke helt klar over, hvilken linie du mener. Men hvis du vælger Tegning i Tegningsværktøjslinien, og så under Gitter fjerner fluebenet fra Fastvgør objekter til gitter, kan du placere tekstboksen fuldstændigt præcis. Hvis du har problemer med at gøre det med musen, så brug Ctrl+Piltaster til at flytte den i meget små "nyk".
Avatar billede jn03 Nybegynder
24. oktober 2007 - 20:14 #4
Super....har aldrig benyttet "Gitter" mv. før. Det hjalp med at løse mit problem. Tak :)
Avatar billede be_nice Juniormester
26. oktober 2007 - 07:10 #5
Ups jn03

Du har accepteret dit eget svar - laver du et nyt spørgsmål så jkrons kan få sine point?

Be_Nice
Avatar billede jn03 Nybegynder
26. oktober 2007 - 12:13 #6
Det gik det desværre lidt for stærkt...selvfølgelig skal jkrons have sine point.

Skriv en kommentar inde på nedenstående link, så får du dine point.

http://www.eksperten.dk/spm/802913

jn03 out