Avatar billede viggosmor Nybegynder
19. oktober 2007 - 12:06 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

SEO, søgeord hvordan?

Hvordan skriver jeg de korrekte søgeord på en side?

Er det ikke det der bliver kaldt for metatags?

Hvor skal de ind henne i koden, og hvad er koden til dem?
Skal de ind i headen?

Ellers har jeg skrevet en masse h1 og h2, og kaldt sidernes titler for noget meningsfyldt, og fuld af søgeord også...

Jeg er ved at lave en side for et danseband, som gerne vil kunne blive hurtigt synlig på google, så de kan få nogen jobs hen mod jul..

Er der andre ting jeg kan gøre?

Udover metatags, og titler, og h1 h2 osv....??

Hurtig hjælp modtages med glæde...
Avatar billede bufferzone Praktikant
19. oktober 2007 - 13:52 #1
Du har godt fat i meget af det, men der er meget mere rundt omkring der også skal være i orden. jeg foreslår at du kikker forbi http://www.bufferzone.dk/søgemaskineoptimering.htm hvor du i bunden af artiklen finder en række links til artikler der beskriver dette til bunds.

Sørg i sær for at finde de rigtige søgeord, skaf masser af links til dine sider og optimer så det er altsammen beskrivet og der linkes tilæ relevante værktøjer.

Skunne du have specifikke spørgsmål så vender du bare tilbage
Avatar billede viggosmor Nybegynder
19. oktober 2007 - 19:28 #2
Takker bufferzone, den vil jeg kigge på...

Men, hvor og hvordan skaffer man, en masse links til siden?

Jeg vil jo ikke spamme diverse steder, men det er måske heller ikke sådan du mener?
Avatar billede bufferzone Praktikant
19. oktober 2007 - 19:59 #3
Det er slet ikke spamming jeg er ude på, det giver nemlig ikke gode links. Faktisk er det ikke så svært igen, lidt ligesom at bygge den kinesiske mur, blot en masse små sten der skal stables oven på hinanden. hvor mange sten afhænger af hvor stor konkurrancen er på dit markede.

Først skal du lave et ordentligt site, med masser af godt indhold, artikler, informationer og stof, så der er noget at linke til. Jo mere og jo bedre du skriver jo bedre.

Herefter skal du på jagt. Find andre sites hvor det er relevant for disse sites at linke til dig, fordi du har noget information som de ikke har og som understøtter deres site. De skal selvfølgelig linke til dig fordi det er en fordel for dem ;-))

Du ligger mærke til at jeg i mit svar oven for linker til relevant information på mit site. Der har du et link og hvis du gør det relevant, så er der ingen der har noget imod det. Eksperten er kun et sted af mange, find dem der er relevante på dit marked.

Du kunne jo overveje at lave nogle side sites med et indhold der ligger op af dit hoved sit. Hvis det er et danseband, hvad so med et site for dansemusik.

Hvad med en blog eller tre. En personlig, en band blog, en til hvert af bandets medlemmer. Sørg for at denne ligger på en anden server end jeres site, f.eks. blogger eller wordpress og brug bare begge. Hver post kan linke Disse sidesites og blogs skal være relevante og fyldt med godt indhold, crap blogs og tomme sites uden indhold virker ikke.

Held og lykke med alle stenene, jeg sagde at det var let, ikke at det gik hurtigt ;-))
Avatar billede olebole Juniormester
19. oktober 2007 - 20:07 #4
<ole>

"lidt ligesom at bygge den kinesiske mur, blot en masse små sten der skal stables oven på hinanden"

- nå, ikke andet ... så er jeg zqi mere rolig, Buffer!  ;D

/mvh
</bole>
Avatar billede viggosmor Nybegynder
19. oktober 2007 - 20:32 #5
Oki he he, ja det lyder ikke spor svært. Bare langsommeligt.

Der er diverse sider, der beskriver de forskellige bands, der kunne man få links ud, til siden.

Jeg lavede forsiden for 3-4 dage siden, og allerede nu så ligger siden nr. 1 på google, når man søger på billig festmusik, og andre søgeord, der kommer den også ind på første side af google, så det synes jeg selv er meget flot...
Avatar billede bufferzone Praktikant
20. oktober 2007 - 22:37 #6
Grunden til at du ligger nr. 1 på billig festmusik, kunne findes i at der ingen konkurrence er på dette søgeord og der ingen trafik er at hente.

Hvis du læser artiklen "Find de vigtige søgeord" så får du nogle værktøjer til at finde de søgeord der faktisk giver trafik. Det er bedre at ligge nr 6 for et søgeord, der trækker mange hundrede besøgende om måneden end at ligge nr. 1 for et søgeord der næsten aldrig bruges.

Kampen om links bør være en kontinuerlig proces, hvor du i løbet af tiden ganske langsomt bevæger dig op ad listerne. Husk at en placering der hurtigt opnås også hurtigt kan midsten, hvor en dererresultat af langsommelig konsulidering også kun langsomt kan frevristes dig
Avatar billede viggosmor Nybegynder
12. januar 2008 - 10:55 #7
Hmmm, den er ikke særlig synlig, kan se den ikke har ret mange besøgende, hvad kunne jeg gøre anderledes?
Avatar billede bufferzone Praktikant
12. januar 2008 - 14:00 #8
Det er et arbejde der kræver en støt og kontinuerlig indsats. Finde relevante søgeord, der giver trafik. Du kan læse hvordan dette gøres i mine artikler nævnt oven for. Skriv indhold til disse søgeord med hver side optimeret tie et søgeord, skaf masser af links fra andre og vendt så nogen tid, så sker det stille og roligt. På denne måde har jeg selv mere end 3 doblet min trafik på et lille års tid