Avatar billede sneakraid Nybegynder
18. oktober 2007 - 23:12 Der er 5 kommentarer

Custom sitemap provider

Hej gutter,

Jeg tænkte på om i kunne hjælpe mig lidt i gang med noget custom sitemap provider. Sagen er den at jeg skal bruge en breadcrump i stil med det her:

Forside > Browse Folders > Foldername > Filename

Min Forside er root og er egentlig bare en statisk side (Forside.aspx). Næsten det samme er også gældende for Browse Folders som også bare er en statisk side. Men på Browse Folders kan jeg vælge en folder som bliver sendt med querystring (BrowseFolders.aspx?folder=foldername) og det foldername skal så vises som en del af breadcrump. Det samme skal det efterfølgende som er at vælge en fil, så kommer adressen til at se ud som følgende (BrowseFolders.aspx?folder=name&file=name).

Alt dette er bare et eksempel, men jeg skal bruge noget lignende, hvor jeg bare kan tilføje en node til sitemap/breadcrump efterhånden som jeg bevæger mig ned gennem strukturen.

Jeg har haft kig på en provider fra codeproject.com (http://www.codeproject.com/aspnet/dynamicsitemap.asp?df=100&forumid=369512&exp=0&select=2239968), og det er faktisk lige præcis det jeg er ude på, dog er jeg lidt skeptisk for at jeg skal tilføje den stump kode på alle de sider jeg vil have med i sitemap/breadcrump og så må jeg ærligt indrømme at jeg ikke rigtig forstår at bruge hans eksempel/kode til det jeg gerne vil have. Kan i hjælpe mig?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
19. oktober 2007 - 09:04 #1
Du skal bare placerer den på en masterpage.
Så skal den kun placeres et sted.
Avatar billede sneakraid Nybegynder
19. oktober 2007 - 22:30 #2
jeg tror ikke du har forstået mit spørgmsål. Jeg leder ikke efter hvor jeg skal placere min sitemappath, men derimod hvordan jeg kan ændre den dynamisk.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
23. oktober 2007 - 12:24 #3
Hvis du har browsefolder.aspx som hoved side kan du vil danne din breadcrump ud fra den.
Avatar billede sneakraid Nybegynder
23. oktober 2007 - 12:51 #4
Ja altså, indholdet på browsefolder.aspx er jo dynamisk, så derfor skal jeg kunne tilføje nodes on the fly, ligesom det jeg linker til på codeproject. Måske er det fordi jeg ikke helt forstår den måde han laver det på (codeproject), men den kan sikkert bruges, det er bare et spørgsmål om at få den tilpasset.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
01. november 2007 - 21:10 #5
Er du kommet videre med den ?