Avatar billede geospeeddk Nybegynder
17. oktober 2007 - 19:53 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

opdatering fra Windows 2000 server(eng) til Windows XP pro(da)

jeg har et Hp proliant ml310 som er installeret med windows 2000 server på engelsk og vil gerne have den til at køre med windows xp pro. Jeg har startet og prøvet at installere xp pro og umiddelbart virkede det fint og maskinen genstartede og nu hvis jeg prøver at starte den partion der hedder windows xp pro siger den det er sket en alvorlig fejl og at den har stoppet computeren for at beskytte den. og længere kommer jeg ikke. men hvis jeg starter windows server 2000 så kører den fint. er det nogel der kan hjælpe med fortælle/forklare hvordan jeg får windows 2000 ud af systemet og ind med xp pro, for jeg kan åbenbart ikke få sat gang i det..hvis det kan lade sig gøre, det skal liges siges det ikke er alm computer men en server med hen hdd på 72,8 gb ultra320 scsi som ligger i en kasse man bare skubber ind i maskinen
Avatar billede sup3rior Nybegynder
01. december 2007 - 22:02 #1
Du er nødt til at formatere diskene og installere XP fra bunden, da W2K Server til WXP ikke er en understøttet upgrade path fra Microsoft. Husk at loade drivere mv. til SCSI diskene under installationen.

Derudover, husk at Windows XP Pro IKKE er et server-operativsystem ligesom Windows 2000 så du kommer nok til at savne en del ting.
Avatar billede sup3rior Nybegynder
14. marts 2008 - 09:43 #2
Fik du de svar du skulle bruge?
Avatar billede geospeeddk Nybegynder
27. september 2008 - 21:00 #3
ja, hvordan lukker jeg indlægget?
Avatar billede sup3rior Nybegynder
28. september 2008 - 14:46 #4
Ved at give points, såfremt du mener de er fortjent :)
Avatar billede geospeeddk Nybegynder
28. september 2008 - 15:27 #5
de er skam fortjent
Avatar billede sup3rior Nybegynder
29. september 2008 - 09:35 #6
Så accepterer du bare mit svar :)