Avatar billede ulrikhjul Nybegynder
16. oktober 2007 - 12:23 Der er 3 kommentarer

Logo - konkurrence - vind et 8 Mp digital kamera

Logo til Refurb - konkurrence

Refurb er en forholdsvis nystartet virksomhed, som skal have opbygget en profil. Vi er 3 venner der i fritiden hygger med dette projekt. Til dette er der behov for at få designet et logo, som vil blive omdrejningspunktet for hele virksomhedens fremtidige design profil.

Baggrund
Refurb handler med nyt, brugt, defekt og refurbished forbruger elektronik via Internettet. Nyt, brugt og defekt er kendte begreber. Refurbished eller "factory refurbished" er derimod ikke så kendt, men er den tekniske betegnelse for et produkt, som har været ude hos en slutbruger i en kort periode, men er blevet sendt tilbage pga. returret, garanti eller lignende. Hos producenten er de efterfølgende blevet repareret (Hvis der har været defekter) pakket i ny emballage, og solgt igen. Der kan også være tale om demo eller udstillingsmodeller. Man kan på ingen måde se på varerne, at de er brugte, og mange steder sælges refurbished faktisk som nye - der almindelig garanti på varen. Mange elektroniske produkter som TV, DVD, PC´ere, laptops etc. kasseres da det ofte ikke kan svare sig for producenten at reparere frem for at tilbyde nyt. Hovedsagligt er der tale om mindre fejl på helt nye varer og det kan derfor være svært at se forskel på en ny og en refurbished vare. Refurb kan tilbyde private forbrugere og virksomheder i Danmark kvalitets produkter indenfor elektronik og IT, til en væsentlig lavere pris.

Online forretning
Refurb får 2 salgskanaler; auktioner på diverse auktionssider og online salg på det kommende refurb.dk. På sigt forventes det at oprette en del af hjemmesiden til erhvervskunder.

Målgruppen
Refurb henvender sig til ”tilbudsjægere” hvor pris er afgørende. Blandt kunderne findes både unge studerende som ønsker en billigere IT løsning under studietiden, familiefaren som ønsker at spare lidt på navigationsanlægget og handelsmanden som regner med at kunne lave en handel på videresalg af brugt udstyr.

Virksomhedsprofilen
Refurb ønsker at signalere tryghed, lav pris og kvalitet.

Tryghed – Da virksomheden er online baseret er det vigtigt at give kunden tryghed i forbindelse med købet. Dette skal logoet indbyde til.

Kvalitet - Refurbished varer er ofte af samme stand som helt nye. Da Refurbished produkter stadig er et forholdsvis nyt begreb i Danmark vil kvalitetssignalet være vigtigt i profilen. Desuden skal kunden kunne forvente en ordentlig handel uanset om der købes nyt, brugt, defekt eller refurbished.

Pris – At Refurb altid har en lav pris på varerne, og at kunden til dels selv bestemmer prisen. (i konkurrence med de øvrige bydende)

Refurb har brug for et logo for derefter at arbejde videre med designprofil.

Vinderen af logo konkurrencen vil blive honoreret med et Real Digital VC8100Z 8MP Digital kamera samt reference på refurb.dk..

Det er tilladt at indsende flere bud på et logo fra samme designer.

Konkurrencen løber indtil 15. november 2007 eller til Refurb har valgt virksomhedens fremtidige logo, og vinderen er blevet kontaktet. Alle logo forslag, undtagen vinderens, vil fortsat være designerens ejendom. Refurb køber ophavsret over det valgte logo med vinder-honoraret.

Alle forslag sendes som PDF til pjh@2handit.dk
Avatar billede hoeks Nybegynder
02. november 2007 - 00:38 #1
skal det passe til det design I har på jeres hjemmeside nu ?
Avatar billede ulrikhjul Nybegynder
02. november 2007 - 11:17 #2
Hej.
Vi ønsker et nyt design, så farver, logo og grafisk profil må ændres som man lyster... men selve opbygningen af hjemmesiden vil blive nogenlunde som den er nu...
Avatar billede levil Nybegynder
11. december 2007 - 14:03 #3
Er denne stadig aktuel?