Avatar billede mulemule Nybegynder
16. oktober 2007 - 11:31 Der er 4 kommentarer

Udeluk google fra hele sitet.

Hej.

Jeg vil gerne udelukke Google og andre søgemaskiner fra hele mit site.

Hvis jeg laver: robots.txt
User-agent: *
Disallow: /

Betyder det så hele sites inkl. undersider eller kun den mappe denne robots.txt ligger i ?

Mvh
Avatar billede mulemule Nybegynder
16. oktober 2007 - 11:35 #1
Jeg kan se at jeg allerde har en robots.txt fil i roden som skulle blokkere, men google indeksere alligevel på undersider.
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. oktober 2007 - 13:07 #2
Jeg mener også man kan udelukke via http://www.google.com/webmasters hvor du tilmeldiger dit site og beviser at du er webmasteren (tilmeldine via gmail eller google account der begge er gratis)

Jeg er dog ikke helt sikker
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. oktober 2007 - 13:08 #3
overvej også at sætte rel="NOFOLLOW" på alle dine links
Avatar billede mulemule Nybegynder
16. oktober 2007 - 19:21 #4
Jeg kan ikke se at man kan gøre det inde fra webmasters tools. Men måske er det bare mig der er blind , er der nogen der ved hvad det i så fald hedder.

NOFOLLOW kan jeg ikke bruge, google skal bare slet ikke indeksere noget på dette site.