Avatar billede bubbaa Nybegynder
16. oktober 2007 - 10:01 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Tilføjelse af certifikat

Jeg har et .cer certifikat liggende, som jeg meget gerne vil have ind på min liste under private certifikater i internet explorer. Men når jeg vælger at tilføje det sker der ingen ting. Heller ingen fejl meddelelser.

Hvorfor kommer det ikke ind på listen?
Avatar billede tonygk Nybegynder
16. oktober 2007 - 10:14 #1
Når du installere dit cer. skal du vælge hvor det skal pladceres. Der kan du vælge stien.
Avatar billede bubbaa Nybegynder
16. oktober 2007 - 10:22 #2
Jeg gør det direkte fra internet explorer.
Jeg trykker på internet indstillinger, indhold, certifikater og vælger så importer under personligt.
Den vælger derefter selv personligt som certifikatlager, men den kommer ikke frem på listen.
Avatar billede bubbaa Nybegynder
16. oktober 2007 - 10:28 #3
Det er et certifikat til klientgodkendelse.
Avatar billede tonygk Nybegynder
16. oktober 2007 - 10:30 #4
Ja, prøv nu på en anden måde. Dobbelt klik på cer. og følg ovenstående vejledning.
Avatar billede tonygk Nybegynder
16. oktober 2007 - 10:35 #5
Der er ikke cer. til digital signatur, vel???
Avatar billede bubbaa Nybegynder
16. oktober 2007 - 11:07 #6
Det er ikke til digital signatur. Det er til klient godkendelse på en server.
Hvis jeg dobbeltklikker på den, kan jeg vælge mellem at den selv vælger placering eller at jeg skal vælge. Lige gyldigt hvad jeg vælger kan jeg ikke se den på listen i internet explorer.

Går jeg ind igennem mmc og ser under certifikater - aktuel bruger kan jeg godt se den der. Men prøver jeg at åbne siden, kan jeg ikke vælge certifikatet.
Avatar billede tonygk Nybegynder
16. oktober 2007 - 11:12 #7
Selvom det er et person cer., prøv at installere det under rødnøglecenter jeg har tillid til.
Avatar billede bubbaa Nybegynder
16. oktober 2007 - 11:25 #8
Det er oprettet som et web browser certifikat.
Det ligge rnu under rodnøglecenter og personligt, men listen er stadig tom.
Avatar billede bubbaa Nybegynder
22. oktober 2007 - 07:41 #9
Problemet var at certifikatet ikke blev eksporteret rigtigt. Jeg oprettede et nyt certifikat, hvor jeg gav tilladelse til at det kunne eksporteres.

Alternativt skulle jeg have tildeldt et nyt certifikat til hver enkelt pc fra serveren.