Avatar billede kellesen Nybegynder
14. oktober 2007 - 22:47 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

problemer med at udskrive charset=iso-8859-1

hej eksperter,

jeg har en form som gemmer i charset=iso-8859-1 problemet er, at når jeg vil udskrive i mit php doc. skriver den lærke i steden for lærke. hvordan får jeg den til at udskrive rigtigt? jeg har ikke direkte adgang til databasen mere og kan derfor ikke ændre noget der..
Avatar billede olebole Juniormester
14. oktober 2007 - 23:02 #1
<ole>

Du kunne jo helt overgå til utf-8. Det bliver betydeligt lettere at 'tale' med resten af verden (hvilket jo er meningen med WWW) - og det ser ud til at teknologierne går i den retning. JavaScripts ANSI-funktioner til URL-encoding er således afløst af UTF-funktioner og de 'gamle' er deprecated.

/mvh
</bole>
Avatar billede kellesen Nybegynder
14. oktober 2007 - 23:12 #2
ja, det vil jeg også gøre næste gang..
nu er fejlen sket - og jeg kan ikke lige ændre det. kan jeg ikke på en måde udskrive det med rigtige tegn `?
Avatar billede kellesen Nybegynder
15. oktober 2007 - 00:04 #3
svaret er: <?php header("Content-Type: text/html; charset=utf-8");?>