Avatar billede cfjensen Nybegynder
10. oktober 2007 - 14:42 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hvort tit skal XP pc genstartes?

Findes der en håndgribelig anbefaling fra MS eller andre omkring hvor ofte man bør genstarte en PC med styresystemet XP. Jeg har en række klient-pc som anvendes 24/7 - men som opleves langsommere efter mange ugers uafbrudt drift. Jeg er ikke ude efter din personlige mening eller erfaring, men en dokumenteret anbefaling fra leverandør af hardware eller software.

Frits
Avatar billede zerocrash Nybegynder
11. oktober 2007 - 04:49 #1
Der er AFAIK ingen anbefaling / dokumentation om genstarts-perioder. Du kan have dine systemer kørende 24/7 uden det skader.

Den eneste gang der "kræves" genstart er ved opdateringer.
Avatar billede Beach Mester
21. oktober 2007 - 21:38 #2
Må tilslutte mig...
Der findes ingen anbefalinger fra MS mht. boots af XP!

Du får ALDRIG MS til at skrive en anbegaling af at deres OS fra tid til anden skal "genstartes" hvis der ellers ikke bliver ændret ved alt det som MS mener man må pille ved.

Hvis de maskiner du har problemer med bliver langsommere med tiden, så vil jeg anbefale at køre en defragmentering af de lokale diske ind en lør/søn hvor maskinerne ikke bliver brugt. Det skulle være iflg. MS være en af de få ting der får det hele til at arbeje langsommere.

En helt anden ting er.... Har du 101% styr på hvordan disse klienter og deres brugere arbejder?

Det er "helt normalt" at folk kaster div. småprogrammer ind på deres maskiner og håber at dette ikke "opdages" af IT-Afd. Dette + Div. følgesygdomme sløver maskinerne meget mere end XP i sig selv, men det er så lidt sværre at styre da du bliver nød til at invitere den store stykke ulv for at holde øje med trafik og spec. download fra div. IP!

Men du spør til anb. på boot af XP, og nej, der findes ingen. Som zerocrash skriver så er en hovedrengøring af XP på sin plads hvergang der er nogle der har været inde og pille ved det setup man har oprettet!

//Beach