Avatar billede cdzbnn Nybegynder
09. oktober 2007 - 16:00 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Afbrændt ram skyld i fejl på keyboard og mus?

Jeg har købt en brugt bærbar. Da jeg fik den sad der en blok i på 256 mb, hvoraf computeren kun kunne finde 196. Da der sad 4 chips på passer det jo udemærket med at én af dem er røget sig en tur.

Mit problem er nu, jeg har lagt mærke til at når jeg skriver opfanger computeren det nogen gange ikke. F.eks. taster jeg 'Jeg gik en tur', vil det første gang jeg skriver det blive til 'Jggi en tu', anden gang bliver det til 'Jeg ik nur', og så fremdeles (blot et eksempel). Der er så vidt jeg kan se ikke noget system i fejlene på keyboardet og hvis en tast ikke virker et øjeblik er den fin det næste.
Samme problem er med musen, hvis jeg kører den rundt i cirkler på skrivebordet med den touchpad der er indbygget kan det ske den kun når en halv cirkel rundt, stivner og så 'hopper' ned til hvor den nu ville være.

Det underlige er blot, at jeg her igår sluttede et eksternt keyboard og mus til i håb om at se det samme, så problemet kunne tilskrives rammen. Desværre var det ikke sagen, og det eksterne udstyr virkede upåklageligt.

Kan det stadigvæk være rammen det er problemet? Eller er der en åbenlys forklaring jeg har overset?
Avatar billede peet-49 Novice
09. oktober 2007 - 16:03 #1
Der er ikke noget galt med blokken, resten af rammene bliver brugt til grafikken. Slet touchpadd og indstaller det igen.
Avatar billede cdzbnn Nybegynder
09. oktober 2007 - 16:07 #2
Men vil det også kunne løse problemet med keyboardet?
Avatar billede Slettet bruger
09. oktober 2007 - 16:14 #3
Keyboard på bærbare er noget crap - køb dig et alm. USB keyboard og brug det når det er muligt
Avatar billede cdzbnn Nybegynder
09. oktober 2007 - 16:23 #4
Joh, jeg er klar over at de ikke er gode, men det undrer mig bare at tasterne ikke registrerer hvad jeg skriver nogle gange - men at de andre gange er fine.
Avatar billede cdzbnn Nybegynder
09. oktober 2007 - 19:13 #5
Du havde helt ret. Rammen var slet ikke brændt af - men den kunne nu alligevel godt trænge til nogle flere. Nu har jeg jo delt point ud, men jeg ville alligevel gerne høre jeres mening, er det så keyboardet der er ristet?
Avatar billede nva Praktikant
10. oktober 2007 - 09:45 #6
Det kan lyde som om batteriet er i stykker. Prøv at fjerne batteriet - hold power knappen nede i 30 sekunder - tilslut strøm fra nettet, men stadig uden batteri. Hvis den virker nu er batteriet klar til udskiftning.
Avatar billede peet-49 Novice
10. oktober 2007 - 10:06 #7
Keyboardet kan være fyldt med snavs, få det pustet ud. Der kan også være spildt noget vædske engang. Den billigste løsning er, som heldec skriver et usb keyboard.
Avatar billede cdzbnn Nybegynder
10. oktober 2007 - 17:55 #8
@nva: Det løste sørme problemet! Jeg havde godt set at batteriet var helt dødt (24+ timers opladning og det holdt stadigvæk 0%). Men jeg vidste ikke at det kunne have indsflydelse. Jeg har afmonteret batteriet og nu virker både keyboard og touchpad som det skal :)

Og jeg havde haft keyboardet af før jeg skrev herinde, men det så ganske pænt ud - ingen skjolder efter væske og ikke synderligt meget støv.
Avatar billede nva Praktikant
11. oktober 2007 - 07:52 #9
Så ville jeg have lagt et svar, hvis spørgsmålet ikke allerede var besvaret med accept ;) Men hovedsagen er at du fik løst problemet.
Avatar billede nva Praktikant
11. oktober 2007 - 11:02 #10
cdzbnn -> Generelt bør du ikke acceptere svar, før du er sikker på at det er den rigtige løsning.
Avatar billede cdzbnn Nybegynder
11. oktober 2007 - 11:20 #11
Det var jo den rigtige løsning jeg har accepteret. Jeg har desværre bare formuleret mit spørgsmål så det ikke nødvendigvis giver løsningen på mit problem.
Jeg skal gerne sende nogle point i din retning, men jeg er lidt i tvivl om jeg vil overtræde reglerne idet jeg allerede har tildelt 200 point i dette spørgsmål (eller om de to kan fortolkes som værende to forskellige spørgsmål?).
Avatar billede nva Praktikant
11. oktober 2007 - 12:22 #12
Du skal ikke tænke mere på points til mig - jeg overlever sagtens uden dem. Men alle her på E ved jo godt, at formålet med diverse spørgsmål er at få løst det aktuelle problem, uanset hvordan uheldigt spørgsmålet er formuleret - derfor undrer det mig lidt at man ikke høre fra peet-49 ;)
Men glem det - jeg har aldrig været point-liderlig og bliver det heller ikke i fremtiden.
Avatar billede peet-49 Novice
12. oktober 2007 - 09:44 #13
nva->> http://www.eksperten.dk/spm/800660
Jeg har en 16 timers arbejdsdag og får næsten aldrig mails fra E, så det er lidt svært, at følge med.