Avatar billede aksma Praktikant
09. oktober 2007 - 12:49 Der er 1 kommentar og
1 løsning

XML-liste eller lignende i excel.

Jeg bruger et dataoverflytningsværktøj fra navision, som danner en excel-fil (excel 2003).

Filen indeholder i øverste linje nummeret på tabellen, jeg har eksporteret.
Nedenfor fra linje tre og fremefter oprettes en liste med kolonneoverskriter, hvor der er sat et filter og tilknyttet et kommentarfelt til hver kolonne, evt. indeholdend eoptinorne til feltet.
Sidste linje i listen er en *, der symboliserer et indsætningspunkt.
Hele listen er omsluttet af en blå ramme, der automatisk udviddes eller indskrænkes, hvis jeg tilføjer eller sltter linjer i tabellen. linjen med * kan dog ikke slettes.

Jeg er i tvivl om, hvad det er for en type liste, og om man evt. selv kan oprette en tilsvarende liste fra bunden i excel.

Hvis jeg forsøger at indsætte en formel i listen, viser den formelteksten i stedet for værdien.

Kopierer jeg derimod fra en "ren" excel-liste, der også indeholder formler, er det værdien af formlen, der indsættes i listen.

Er der nogen, der kan løftes sløret for, hvad det er for en type liste, og hvordan man har mulighed for selv at oprette eller manipulere en sådan liste i excel?

mvh
Aksma
Avatar billede supertekst Ekspert
09. oktober 2007 - 12:54 #1
Du er velkommen til at sende en kopi af filen til: pb@supertekst-it.dk
Avatar billede supertekst Ekspert
09. oktober 2007 - 16:46 #2
Det var en liste baseret på xml. Via Data / Liste / Konverter til område
blev data "normaliseret".

Yderligere info kan fås via hjælp til Lister i Excel.