Avatar billede tommyt Nybegynder
07. oktober 2007 - 14:32 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

IDE & Sata disk.

Hej.

Jeg har lige sat min nye sata disk i, og den har jeg valgt og bruge som master! Jeg har ved siden af så to ata diske, og den ene var gamle master og den anden var slave. Nu skal jeg have de to til og køre som slave, men selvom jeg sætter en jumper i, så kører den stadig som slave. Nogen forslag til hvad jeg kan gøre?

Mange tak på forhånd. :)
Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2007 - 15:00 #1
Lidt svært at se hvad du mener, men generelt kun en slave på hver kontroller (kabel)
Avatar billede kfz Nybegynder
07. oktober 2007 - 17:10 #2
sæt din sata harddisk i et andet stik på bundkortet, hvis det er den der bliver ved med at køre slave?
Avatar billede matcho Nybegynder
07. oktober 2007 - 20:56 #3
Hvis jeg forstår det rigtigt,så vil du bruge din nye sata disk til styre system.
Hvis det er tilfældet så sæt den i satastik 1 tag dine pata diske fra,installer styrestem,når det er gjordt gå i bios og sæt den til første boot.
Sæt dine pata diske til som du plejer (master og slave) Start op og klargør dem i diskhåndtering du bliver jo nødt til og formatere den med det tidligere system.
Avatar billede tommyt Nybegynder
27. august 2008 - 00:22 #4
luk