Avatar billede testwatest Nybegynder
02. oktober 2007 - 09:06 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Tag-system - hvordan?

Hej jeg har et content management system, men jeg vil gerne kunne angive nogle "kategorier" m.v. til de forskellige sider.

Hvordan gøres dette smartest?

Vil det smarteste være, at indsætte et ekstra felt i min tabel, hvor jeg adskiller alle "kategorier"/"tags" med et komma, eller måske lave en hel ny tabel med ALLE tags, og så måske angive mine tags med nogle id til de valgte tags istedet. Fordi mine tags skulle gerne være letlæslige, så der vil højst sandsynligt forekomme æ,ø,å og andre specieltegn.
Avatar billede testwatest Nybegynder
02. oktober 2007 - 09:11 #1
Hvordan plejer folk at lave CMS-system, så der er en menu der er relevant for den pågældende side man befinder sig på?
Avatar billede testwatest Nybegynder
02. oktober 2007 - 09:20 #2
Eksempelvis http://www.eksponent.com/, der skifter menuen alt efter indholdet.
Avatar billede zurekk Nybegynder
02. oktober 2007 - 10:20 #3
Jeg havde selv problemer med tag-delen. Skal de deles med ",", eller skal de smides i en tabel for sig selv.

Jeg fandt ud af efter noget pres herinde fra at det bedste ville være i sin egen tabel, og heldigvis hørte jeg efter da jeg nu har fundet ud af hvor MEGET lettere det er.
Avatar billede testwatest Nybegynder
02. oktober 2007 - 10:24 #4
Så når jeg opretter min side, skal jeg altså indsætte i to forskellige tabeller?

Kan du lave en INSERT-forespørgelse, der sender til 2 tabeller?
Avatar billede zurekk Nybegynder
02. oktober 2007 - 10:31 #5
Jep..

En til tags, en anden til hvad tag'sne nu skal forbindes til.
Avatar billede zurekk Nybegynder
02. oktober 2007 - 10:32 #6
Det gør også(som jeg selv fik forklaret herinde) at de er meget lettere at søge og sortere i :)
Avatar billede testwatest Nybegynder
02. oktober 2007 - 10:33 #7
Hvordan angiver jeg så hvilke tags det omhandler i min tabel med tekstindholdet?
Avatar billede zurekk Nybegynder
03. oktober 2007 - 08:54 #8
Er ikke helt med?
Avatar billede testwatest Nybegynder
03. oktober 2007 - 16:40 #9
Jeg vil jo sætte nogle tags til hver række. Hvad skal jeg så skrive i mit felt i tabellen med mit indhold?
Avatar billede testwatest Nybegynder
17. oktober 2007 - 22:05 #10
--