Avatar billede tweak Nybegynder
01. oktober 2007 - 13:45 Der er 12 kommentarer og
3 løsninger

Googlebot og min index side

Jeg er ved at blive tosset over Googlebot.! Der er nu gået 2 mdr. siden den sidst har besøgt min index side, der er INTET suspekt ved den og den løber også mine andre sider gennem med jævne mellemrum. Det eneste jeg kan se skulle kunne ha været et problem er at der i min sitemap har stået at den sidst var opdateret d. 15/6-2006 ?

Er der noget jeg kan gøre for at tiltrække dens opmærksomhed?
Avatar billede tweak Nybegynder
01. oktober 2007 - 13:51 #1
Skal lige sige at den på det seneste er blevet ændret med jævne mellemrum og jeg for en månedstid siden fik rettet min brøler omkring sitemap filen.
Avatar billede bufferzone Praktikant
01. oktober 2007 - 13:58 #2
Skaf externe links. jo flere andre sider, der er optaget i google der linker til din side, jo hurtigere og oftere vil botten kikke forbi.

Husk at google giver dig nogle muligheder for selv at lave den slags sites hvis du har en gmail konto.

Du kunne lave et googlepages site der linker
Du kunne lave en blogger blog der linker
Selv offentliger noter fra google notes indexeres og kan linke
Avatar billede bufferzone Praktikant
01. oktober 2007 - 14:02 #3
Hvis du poster et link, så kikker jeg gerne forbi siden og ser om der skulle være andet der kunne skræmme botten væk.

Du skal også være opmærksom på den lidt fjerne mulighed at det kan være at der tidligere har ligget et site, der har været bannet i google på den IP du har nu.

Her bør du kikke på google webmasters toos der er god hjælp når du skal se hvordan google opfatter dine sider. Se http://www.google.com/webmasters. Her kan du også klage din nød hvis du skulle være bannet af den ene eller anden grund
Avatar billede tweak Nybegynder
01. oktober 2007 - 14:51 #4
Lige netop links (Jeg hader de pisse links) er ret svære at drive op til en side som denne (Omhandler regnskab og bogføring) Jeg forstår ganske enkelt ikke hvorfor de skal være en så vigtig faktor i google måde at vurdere hvor god den er!

Et link: www_hpregnskab_dk
Avatar billede tweak Nybegynder
01. oktober 2007 - 14:52 #5
Men til dit svar, det er ret brugbart, jeg havde aldrig tænkt på at noter kunne bruges til det.!
Avatar billede bufferzone Praktikant
01. oktober 2007 - 15:29 #6
Google lever af links, det er hele googles ide grundlag, så derfor er de så vigtige for google.

Notes kan bruges, du kunne også overveje om du ikke kunne overtale nogle af dine medarbejdere til at have en blog, have et fotoalbum, have en google pages eller anden hjemmeside og så linke til dit site

Endelig skal du have informationer i form af tekst. Sørg for at der er noget at hente for googlebot. skriv nogle artikler.

Kik på http://www.bufferzone.dk både som inspiration til hvordan du kan gøre det og du kan også læse en masse artikler om enmet (læg i øvrigt mærke til hvordan jeg her lige fik lagt et link til min hjemmeside på en ordentlig og acceptabel måde naturligvis)
Avatar billede tweak Nybegynder
01. oktober 2007 - 20:27 #7
Tak for dine ideer, jeg har kigget på din side ved andre lejligheder.

Jeg forstår godt Google lever af links, mener bare den i visse sammenhæng vægter dem alt for højt, nogle sider indeholder rigtig meget relevant info uden det ville være relevant for andre sider at linke til dem, og derfor må man så ty til det du henviser til.
Avatar billede bufferzone Praktikant
01. oktober 2007 - 21:08 #8
Jeg tror tanken er at hvis indholdet er godt nok, så vil andre sider linke til det på sigt, men du har ret i at det også har negative sider, i sær i forhold til nye sites
Avatar billede tweak Nybegynder
02. oktober 2007 - 12:49 #9
Ja det nok rigtigt at der på lang sigt vil blive linket til sider af den ene eller anden grund, men at det skulle være links fra andre sider med samme indhold eller relevans er nok tvivlsomt, det skulle da lige være fra sider som dmoz.

Jeg har lige et spørgsmål til det med noter, man skal ikke foretage sig andet end at skrive at par noter, eller 30 ; -) Jeg tænker på, løber Google dem igennem for links.? Jeg forstiller mig at disse noter er private.?
Avatar billede bufferzone Praktikant
02. oktober 2007 - 13:25 #10
For det første skal de være offentlige ellers indexerer google den ikke. Og hvis du vil have max effekt, så bør teksterne selvfølgelig være optimerede, med ordentligt indhold og informationer. Husk også at du ikke må bruge indhold der er identisk med det du har på sitet
Avatar billede tweak Nybegynder
02. oktober 2007 - 13:48 #11
Det vil altså sige at jeg er nød til at udgive den som en webside. Hvor stor er sandsynligheden for at disse noter vil blive set, sys aldrig jeg er løbet på dem i mine søgninger på Google.
Avatar billede bufferzone Praktikant
02. oktober 2007 - 14:15 #12
Jeg har fundet mine. jeg ser lige om jeg kan lave en søgning der rammer og vender tilbage
Avatar billede bufferzone Praktikant
02. oktober 2007 - 14:22 #13
Prøv at søge med "inurl:www.google.com/notebook søgemaskineoptimering" (uden ") så finder du nogle noter. Mine er ikke synlige pt, det er nok fordi det er et stykke tid siden jeg har skrevet noget nyt, det vil blive rettet.

Dine noter skal ikke udgives som webside, bare publiseres. Dette er der en funktion til på note siden
Avatar billede tweak Nybegynder
02. oktober 2007 - 14:58 #14
Okay, det er sku ikke fordi jeg tror jeg er blind, men jeg kan bare slet ikke finde denne funktion. Jeg har sågar ledt i hjælp på google note
Avatar billede tweak Nybegynder
02. oktober 2007 - 15:33 #15
Jeg tror vi snakker forbi hinanden, de skal oprettes som webside = publiceres.