Avatar billede Slettet bruger
26. september 2007 - 16:12 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Cisco Pix 501 - Flere wan IP'er

Hejsa.

Jeg står overfor at skulle køre flere servere med offentlige ip'er og får så at vide hos TDC, at jeg selv skal stå for anskaffelsen af udstyr.
Udstyret skal så - får jeg at vide - kunne håndtere flere wan ip'er.

Nogen, der ved om Cisco PIX 501 kan klare denne opgave?

Jeg ved ikke om jeg får forklaret mig 100%, men jeg har som sagt nogle servere, der kører www og mail osv, og som gerne skulle kunne fungere med offentlige ip-adresser gennem PIX'en.

Med venlig hilsen,
Thomas
Avatar billede justrace Novice
26. september 2007 - 19:36 #1
Nogen der ved om man må henvise til et andet forum, der helt sikkert kan svare på det konkrete spørgsmål?
Avatar billede justrace Novice
26. september 2007 - 19:39 #2
Under henvisning til regel punkt 2.1.6
Avatar billede Slettet bruger
26. september 2007 - 21:30 #3
Hejsa.

Hvad skulle problemet være i det?
Men ellers kan du jo bare forklare svaret fra det andet forum her :-)

Med venlig hilsen,
Thomas
Avatar billede justrace Novice
26. september 2007 - 21:39 #4
Ok, har læst nærmere i regler, og der er burde jo ikke være noget i vejen. Registrer dig på ciscoforum.dk, de kan det der med PIX. Du vil sandsynligvis også kunne bruge det hvis du skal til at sætte dig ind i sådan en lille dims' konfigurering. Det er lidt utroligt hvad den lille æske kan.
Avatar billede Slettet bruger
26. september 2007 - 21:48 #5
Ok. Den side kendte jeg faktisk ikke.
Smider du et svar?
Avatar billede justrace Novice
26. september 2007 - 21:51 #6
At forklare svaret, hvis ellers jeg havde stillet det i det forum, ville være lidt omstændigt, da det er nogle ret komplicerede ting der kommer. Altså udover bare at svare ja eller nej til dit spørgsmål. Jeg tror forøvrigt at det bliver et ja, men da jeg ikke kan svare 100%, lader jeg experterne tale.
Avatar billede justrace Novice
26. september 2007 - 21:52 #7
Har du kigget ind derovre?
Avatar billede justrace Novice
26. september 2007 - 21:56 #8
Kan du ikke lige skrive dit kommende bruger-ID dertil, så vil jeg godt være med på en kigger derovre, da jeg selv har en PIX 501.
Avatar billede jens_bach Nybegynder
27. september 2007 - 21:17 #9
du kan få et ja/nej svar fra mig ;)

aj. en pix 501 kan godt have alle de public ip'er som du vil ;)

men hvis jeg var dig ville jeg skifte pix'en ud til en asa 5505 der kan man lave en dmz, og så bliver der lavet nyt software til den. der bliver ikke lavet meder software til pix 501 og 506(e)

mvh
jens bach
Avatar billede jens_bach Nybegynder
27. september 2007 - 21:18 #10
det skulle nok have været et svar
Avatar billede justrace Novice
27. september 2007 - 21:28 #11
ASA'en vil jeg absolut tilslutte mig, da jeg allerede selv har bestilt sådan en. Nu skriver du, jens, at 501 og 506 ikke supporteres mere. Det gælder alle PIX, men spørgsmålet gik på om 501'eren kunne eller ej.
Avatar billede jens_bach Nybegynder
27. september 2007 - 21:52 #12
jeg skiver bestemt ikke at supporten er udløbet for 501 og 506(e) men der kommer ikke nyt softwart !  515(e) og opefter vil der komme software til i et stykke tid i nu
Avatar billede Slettet bruger
27. september 2007 - 23:22 #13
Hejsa.

Har først lige læst jeres sidste indlæg og sjovt nok har jeg over middag i dag bestilt en - ja i gættede rigtigt, en ASA 5505 Appl+SW 10u 8p 3DES/AES :-)

Jeg ved så ikke om jeg får brug for DMZ'en i første omgang, da jeg kunhar én fysisk server, der kører flere virtuelle servere via VmWare og der skal så 'stå' en ISA umiddelbart efter ASA'en.

Men kanon at i anbefaler den jeg har bestilt. Det bekræfter bare mit valg :-)
Avatar billede justrace Novice
27. september 2007 - 23:32 #14
Held og lykke med den, og tak for Point.
Avatar billede justrace Novice
27. september 2007 - 23:34 #15
Du har ret jens, men man bliver let rundtosset inde på Ciscos sider.