Avatar billede tulip Nybegynder
25. september 2007 - 15:57 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

Ny skærm. (Fladskærm)

Hej.
Jeg er kommet til den konklusion at den gamle skærm skal skiftes ud, med en fladskærm, men hvilken en skal jeg vælge?
Skærmen skal primært bruges til gaming, surfing og video og lidt billederedigering.

Jeg har kigget på disse. Men hvilken en er bedst? og kan man evt. finde en der er bedre til maks 1700 kr?

1.
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=394550

2.
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=377585

3.
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=349953
Avatar billede tulip Nybegynder
26. september 2007 - 08:12 #2
Vil du mene at de er bedre end den LG, jeg har fundet?
Avatar billede klavil Seniormester
26. september 2007 - 16:52 #3
Her er en test af 940 BW
http://www.pcw.co.uk/personal-computer-world/hardware/2159088/samsung-syncmaster-940bw

Jeg vil mene de er ca lige gode. Responstiden på 2 eller 4 ms vil du ikke mærke. Billedjustering er meget ens. Det er mere designet du kan vælge udfra, samt de bedømmelser der ligger på edbpriser.
Prisen er også ens så om du vælger samsung eller Lg vil nok være hip som hap.
LG er også gode til at lave tv og det samme er Samsung
Avatar billede tulip Nybegynder
26. september 2007 - 20:09 #4
Jeg synes ikke jeg kan finde 940 bw på edbpriser.dk. Er den over hovedet widescreen?
Avatar billede klavil Seniormester
26. september 2007 - 21:34 #5
ja det er den: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=204022

Jeg ved ikke hvor meget du spiller, men ville måske vælge en med en opløsning på 1680*1050 da du så kan spille i 1280 *1024 ellers vil du jo kun kunne spille i 1024*768
Avatar billede kklm Nybegynder
26. september 2007 - 21:37 #6
Jeg har selv ret gode erfaringer med denne her:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=307850

Vil sige at det er et af de bedre køb jeg foretaget.
Avatar billede tulip Nybegynder
27. september 2007 - 09:53 #7
Ja men hvis jeg skal have 1680*1050, så er det jo kun på skærme over 19 tommer, jeg kan få det.
Avatar billede klavil Seniormester
27. september 2007 - 15:40 #8
Avatar billede tulip Nybegynder
27. september 2007 - 22:10 #9
Okay det kan man godt så. Vil du sp mene at jeg skal vælge den i stedet for. DEn har jo længere respons tid. Er det ikke bedst at have en høj kontrast?
Avatar billede klavil Seniormester
28. september 2007 - 16:19 #10
Det kommer lidt an på dit grafikkort. Den 19" kører kun med vga stik hvor nogle af de andre kører med vga og Dvi stik. Dvi skulle være bedre da det er digital overførsel.
Om respons tiden er 2 eller 5 burde ikke være det store.
Hvis du er villig til at ofre lidt mere end 1700 kr (ca 200 kr mere) så skal du vælge denne skærm istedet.http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=307881
Test af skærmen:
http://www.futurelooks.com/446-Samsung-SyncMaster-206BW-Widescreen-20-Inch-LCD-Monitor-Review.html
Avatar billede klavil Seniormester
28. september 2007 - 16:21 #11
Avatar billede tulip Nybegynder
28. september 2007 - 20:45 #12
Jeg tror godt jeg vil bruge det mere. Men hvilken en af de to ville du så vælge? og et det de bedste man kan få til omkring de 2000,-?
Avatar billede tulip Nybegynder
28. september 2007 - 21:32 #14
Avatar billede klavil Seniormester
28. september 2007 - 23:05 #15
Kommer an på. den her er den nyeste model fra samsung http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=395062
Fordele/ulemper ift http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?id=307881&Bedom=true&Page=2
Designet er blevet mere glat.Lysgennemtrængningen ved siderne lyder til at være forbedret.
Ulempe: kan ikke bruges med Vesa vægophæng hvor imod den anden kan det.
Jeg ville personligt vælge Samsung, da jeg også mener at de laver bedre TV end Lg, men det er smag og behag.
Avatar billede tulip Nybegynder
28. september 2007 - 23:26 #16
Er det den eneste forskel?, jeg skal alligevel bare have den til at stå på skrive bordet. Er der er andre fordelle/ulemper ved den ene i forhold til den anden? Har du evt. en af dem, eller erfaringer med en af dem.

P.S. Det er dejligt at der er nogle folk der gider hjælpe når man har brug for noget hjælp og gode råd.
Avatar billede klavil Seniormester
29. september 2007 - 09:48 #17
Jeg har ikke personligt erfaring med de 2 skærme, men hvis du ser på edbpriser linket på model 206 og vælger bedømmelse er der mange der er rigtig tilfreds med den. Det vil nu nok også være det samme med 2032 der dog bare er nyere.
Har selv en samsung skærm som jeg har haft i snart 3 år med 12 ms. Den syntes jeg selv er god ift mange andre giver den et utroligt klart billede.
Avatar billede tulip Nybegynder
29. september 2007 - 17:11 #18
Tror jeg vælger den her så:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=395062

. . . . eller måske den anden . . . .

Men jeg skal lige have sparet l idt penge sammen først.
Avatar billede klavil Seniormester
29. september 2007 - 19:42 #19
Ja jeg ville også vælge en af dem hvis jeg skulle have ny skærm.
Avatar billede tulip Nybegynder
29. september 2007 - 20:34 #20
Jeg tror jeg tager den nyeste, for jeg har læst i en anmeldelse af den, at den er stort set magen til den gamle, det er næsten kun designet der forskel, og jeg synes personligt at den nye er flottest.

Jeg accepterer lige svaret
Avatar billede tulip Nybegynder
29. september 2007 - 21:45 #21
JEg kom til at tænke på om den her ikke er bedre da den har højere kontrast
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=377588

Hvad betyder det når der står DC/Dynamic ved kontrasten?
Avatar billede klavil Seniormester
29. september 2007 - 22:30 #22
Her står hvad det betyder. Da Lg er opgivet i DC 3000:1 er det ca det samme som 700:1
Static contrast ratio is the better value to use for comparison because it describes the blacks and white more accurately. As you said, since most companies no longer use this value anymore, then we have to rely on comparing dynamic contrast ratio. The reason why companies use dynamic because it is a higher number. The general public tend to buy things with higher specs because they are uneducated about electronics.

A good static number is above 1500:1. A good dynamic number is 7000:1 or higher.

There isn't an exact formula to convert static to dynamic, as they are not directly related. Generally speaking, it's usually 4 to 5 times the static.
Avatar billede tulip Nybegynder
30. september 2007 - 09:58 #23
Mange tak for det svar, hvor henne fandt du at LG'en også var DC 3000:1? Evt. et link.
Avatar billede klavil Seniormester
30. september 2007 - 10:24 #24
På deres hjemme side skriver de 3000:1 DFC og på deres teknisk info skriver de 5000:1
http://uk.lge.com/products/model/detail/widescreen_l206wtq.jhtml#
Avatar billede tulip Nybegynder
30. september 2007 - 11:13 #25
Ja det kan jeg godt se. men er det så 3000:1 eller 5000:1 man skal regne med? og tror du stadig at samsungen er bedst?
Avatar billede klavil Seniormester
30. september 2007 - 16:03 #26
Det er sv;rt at sige.  Jeg mener dog testene og bed'mmelserne p[ Samsung vejer kraftigt i dens retning
Avatar billede tulip Nybegynder
30. september 2007 - 17:23 #27
Ja det ser sådan ud. Men jeg tror jeg vil prøve at se om jeg kan komme ud og se dem i en butik. Så er det lidt lettere at vurdere hvad der er bedst.
Avatar billede klavil Seniormester
30. september 2007 - 18:17 #28
ja det er rigtigt. held og lykke