Avatar billede mikze Nybegynder
24. september 2007 - 21:29 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Kan ikke finde computere via backslash backslash

Hej eksperter,

Har formateret min bærbare PC (igen), og den første tid oplever jeg at jeg godt kan bruge genvejen \\computernavn i adresselinjen og finde en anden computer på netværket, men nu kan jeg ikke mere.

Windows siger blot:

---------------------------
Værktøjslinjen Adresse
---------------------------
Windows kan ikke finde '\\michael'. Kontroller filnavnet, og prøv igen, eller søg efter elementet ved at klikke på knappen Start og derefter på Søg.
---------------------------
OK
---------------------------

Men det har den altid kunne før.

Nogle som kan hjælpe?
Avatar billede jps6kb Novice
24. september 2007 - 21:36 #1
Har du prøvet at angive et share også?

\\michael\enmappe
Avatar billede rayjam82 Nybegynder
30. september 2007 - 19:00 #2
Ja Jeg tror ikke er er andet end at kontrollere at du har aktiveret fil&udskriftdeling, har delt mapper og evt. deaktiveret firewall´s. Så burde problemet være løst.