Avatar billede zerohero Nybegynder
08. juni 2001 - 12:31 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Create Grand Canyon i Studio Max

Jeg synes at kunne mindes en tutorial i Studio Max r2\'s Hjælpe-Fil, som viste en smart måde at lave Canyons i Studio Maxen. Problemet er at jeg ikke længere har Studio Max r2\'s Hjælpe-fil og har glemt, hvordan man gør. Kan I hjælpe mig? Har en eller anden mulighed for at sende mig Studio Max\'en r2\'s hjælpe-fil med denne tutorial til mig? eller som lyn-hurtigt kan fortælle mig hvordan jeg gør.

PS: Det eneste jeg kan huske er at man skal have 3 Planes 2 af dem i hver sin højde, mens den trejde (den midterste Plane) ligge skal være længere nede. Og så gør man et eller andet smart som forbinder de 3 Planes som samtidig laver en tilfældig bulede overflade så det til sidst ligner en canyon.

ZeroHero...
Avatar billede mblarsen Nybegynder
08. juni 2001 - 20:55 #1
Jeg har lavet en mini-tutorial på http://www.cs.auc.dk/~mblarsen/canyon.htm

håber det kan hjælpe!

(ps: jeg sletter den igen om et par uger)
Avatar billede sharkmeat Nybegynder
10. juni 2001 - 01:25 #2
Displace er en fed ting =)
Avatar billede zerohero Nybegynder
11. juni 2001 - 19:16 #3
Jeg kender udmærket til Displacement funktionen, hvilket jeg også har benyttet mig meget af.
Men jeg er bare nysgerrig efter andre funktionener. En af grundende til at jeg i denne situation ikke vil benytte mig af displacement er fordi jeg skal eksportere mit mesh til noget OpenGL Programmering - og vil derfor gerne have 100% kontrol over hvert et enkelt af mine verteces. På den eftersøgte metode til at lave
Grand Canyons er en udsøgt funktion til lige netop det.

PS: Det kan da ikke passe at der ikke er en eneste der ligger inde med Hjælpe-Filen til 3D Studio Max r2...

ZeroHero
Avatar billede mblarsen Nybegynder
12. juni 2001 - 09:17 #4
Du kan kolapse meshen efter at du har brugt displacement modifieren... og vupti så står du med en færdig mesh som du ´ønsker...