Avatar billede scopionius Nybegynder
23. september 2007 - 17:28 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

zyxel router

Jeg er meget i tvivl om jeg skal indstille min router til no log ELLER log all. Jeg vil bare gerne have at min firewall sikre mig mod indbrud.
Firewallen har jeg kodet med 128-bit WEB (web encryptian) og ligeledes har jeg angivet min mac-adresse under firewallen faneblad som hedder MAC-filter.

http://peecee.dk/?id=69318
Avatar billede bufferzone Praktikant
23. september 2007 - 17:48 #1
Det kommer helt an på dig selv, din firewall bliver ikke nødvendigvis sikre at at di logger. Det gør den kun hvis du logger OG kikker loggen igennem jævnligt OG kan læse hvad loggen fortæller dig OG kan reagerer på det.

Hvis du ikke har tænkt dig at gennemgå loggen jævnligt og bruge de oplysninger du her finder, så er der ikke ret god grund til at logge.

Hvis du gerne vil kunne gå tilbage og se hvad der er sket, så log.

Du kan også vælge at logge og så bruge eksperten til at hjælpe dig med at tolke loggen
Avatar billede rene37 Nybegynder
23. september 2007 - 23:05 #2
Hvis din router og dit netkort understøtter det, vil jeg anbefale at du bruger WPA kryptering i stedet for WEP. Det er væsenligt mere sikkert. (nyere protokol)
Avatar billede scopionius Nybegynder
23. september 2007 - 23:42 #3
Desværre understøtter routeren (zyxel B2000 v2)ikke WPA, men jeg overvejer at skifte den ud, da jeg søger det sikreste jeg kan få inden for 5-7000 kr grænsen.
Avatar billede psyclown Nybegynder
24. september 2007 - 08:18 #4
hvis du skal have den bedste firewall, så er watchguard firebox nok svaret.

www.watchguard.com
Avatar billede justrace Novice
24. september 2007 - 17:21 #5
Jeg ville nok kigge efter en ny ZyXel, eller en Cisco ASA 5505.
Avatar billede psyclown Nybegynder
25. september 2007 - 08:01 #6
Zyxel (zywall) 2WP er en rigtig god firewall.
Har den selv, og du kan gøre alt hvad du har lyst til næsten, og så er den og også trådløs.
Avatar billede justrace Novice
26. september 2007 - 21:04 #7
Skal den være trådløs?
Avatar billede scopionius Nybegynder
26. september 2007 - 22:19 #8
Ja den skal være trådløs.
Avatar billede scopionius Nybegynder
26. september 2007 - 22:21 #9
psyclown> du skriver at det bør bære en watchguard firebox, men er det begrebsudtryk eller en bestemt model du der henviser til? Som jeg kan pjokke mig frem til på google, kan det vist være adskillige mærker?!
Avatar billede justrace Novice
26. september 2007 - 22:41 #10
Altså den 2WP psyclawn nævner er ok, men den prisklasse du nævner, kan du jo rykke et par skridt op ad stigen til ex. en ZyWall 35 eller Cisco ASA 5505 + et trådløst Accesspoint. Er man mest til den grafiske brugerflade, vil jeg vælge ZyXel, da det helt klart er bedst. Accesspoint kan anbefales Linksys WAP4400n.
Avatar billede psyclown Nybegynder
27. september 2007 - 08:06 #11
Det er sådan set lige meget hvis det skal være trådløs, for det er watchguard.
Men jeg er enig med justrace, vælg zyxel hvis du skal have det bedste ud af en router.