Avatar billede soren23hansen Nybegynder
18. september 2007 - 14:36 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Læs print jobs

Jeg vil gerne lave et lille delphi program der skal kunne læse print jobs. Det skal kunne se antal sider der er printet, papir størrelse, om det er duplex og om det er printet som sort, gråtoner eller farve. Jeg ville gerne lave det sådan at der ikke skal installers et klient prigram på de forskellige computere der udskriver. Så det kun er et server program der overvåger trafikken.

Vil høre lidt om hvordan det hænger sammen når man skal opfange sådan en trafik til printeren. Så skal bare have nogle hint så jeg kan komme igang :)

Har ikke noget imod at lægge koden ud her senere hvis der skulle være nogle der kan få gavn af det.
Avatar billede soren23hansen Nybegynder
18. september 2007 - 15:04 #1
Har tænkt på om komponentet indy kunne bruges.
Avatar billede soren23hansen Nybegynder
19. september 2007 - 12:18 #2
Det er en Minolta printer. Fandt http://www.efi.com men kan ikke se de kald de laver.
Avatar billede soren23hansen Nybegynder
08. juli 2008 - 11:14 #3
Lukker denne post