Avatar billede djfonzi Nybegynder
13. september 2007 - 10:41 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Centralt styret installation af software..

Hey eksperter !

Jeg arbejder på en skole hvor vi har omkring 150 arbejdsstationer koblet op til et Domæne. Vi opdatere jævnligt de programmer der bruges på skolen, som f.eks. OpenOffice og andre fags relaterede programmer.

Indtil videre har det foregået på den hårde metode; At vi simpelthen går rundt og opdatere hver enkelt computer manuelt! Men det tager lang tid og da computerne ikke er alt for hurtige tager det endnu længere tid.

Mit spørgsmål er så om det er muligt at tage disse opdateringer/nye installationer og pakker og simpelthen skubbe dem ud fra serveren så de bliver installeret automatisk på alle arbejdstationerne? Det kunne evt. foregå mens at computeren venter på at nogen logger på.

Håber i har nogle svar for som det fungere nu bruger vi meget tid på noget der kunne gøres meget hurtigere !
Avatar billede Slettet bruger
13. september 2007 - 12:38 #1
kik engang her,  http://support.microsoft.com/kb/302430

For lidt bedre styring findes der SMS
http://www.microsoft.com/smserver/default.mspx
Avatar billede bufferzone Praktikant
13. september 2007 - 13:53 #2
Vi kører det via MSI pakker og SMS således at en hver arbejdsstation kan installeres ved at trykke F12 under boot processen. Den bliver så først installaret med en fælles pakke, der indeholder styresystem og de applikationer alle skal have, herefter bliver en pakke installeret efter hvilken afdeling vedkommende sidder i og endelig et antal pakker med enkelt software der er godkendt til denne person.

Set kan også styres pr. maskinnavn således at du har et antal maskintyper, der så køres op med en pakke pr maskintype
Avatar billede djfonzi Nybegynder
27. september 2007 - 14:25 #3
Det ville jo være rart med en evt gratis løsning da det som sagt er en skole og budgettet er ret stramt

Til Henrik, vi har prøvet gennem group policies, men det er ikke automatisk

Kan det virkelig passe at der kun findes SMS?