Avatar billede finnish Nybegynder
13. september 2007 - 01:31 Der er 1 kommentar

Organisering af foretrukne netværk i Vista

Jeg er ny i Vista, hvilket muligvis er grunden til at jeg har problemer med at administrere mine netværk.

Jeg er lige flyttet ind hos en kammerat hvis trådløse netværk skal være standardnetværket på "hjemme"-positionen. At få min PC på hans netværk har ikke været noget problem, det er til gengæld et problem at blive ved med at være på hans netværk.

Min PC finder nemlig hele tiden netværket FON_imagiro (velkendt internetudbyder i Kbh), som konstant "overruler" min kammerats netværk. Selvom jeg både har placeret min kammerats netværk højere oppe på prioriteringslisten, angivet automatisk logon til dette samt FRAvalgt automatisk logon til FON_imagiro, bliver computeren ved med at connecte til sidstnævnte. Dels efter opstart og resume af Vista, og dels midt i brugen af computeren hvor den lige pludselig bare har skiftet netværk.

Hvordan pokker får jeg Vista til IKKE at logge på FON_imagiro hver gang, systemet får chancen? Kan jeg få systemet til med sikkerhed at prioritere min kammerats netværk højere - eller endnu bedre bede systemet om aldrig nogensinde at connecte til FON_imagiro?

Håber nogen kan hjælpe da problemet er ved at drive mig til vanvid!
Avatar billede finnish Nybegynder
13. september 2007 - 01:46 #1
Vi har netop fundet ud af at det springende punkt er, hvorvidt hans router broadcaster netværket eller ej.

Hvis routeren ikke broadcaster netværket, optræder ovennævnte problem hver gang. Broadcaster routeren derimod netværket, finder computeren det rigtige netværk og ikke FON_imagiro.

Jeg kunne imidlertid stadig godt tænke mig en forklaring, samt et svar på om man kan bede Vista om ALDRIG at connecte til et bestemt netværk... det er åbenbart ikke tilstrækkeligt at fjerne hakket i "forbind automatisk" under egenskaberne for det pågældende netværk.