Avatar billede ljunggren1 Nybegynder
12. september 2007 - 16:57 Der er 8 kommentarer

Data på HD der ikek kan læses eller er tabt!

Hej
Jeg har en disk der vis er lidt syg.
En hel mappe er ulæselig og systemet siger, aat den der fil der indeholder volumeninfo. er beskadiget!
Hvad gør en klog?
Avatar billede hottadpole Nybegynder
12. september 2007 - 18:49 #1
Du bruger GetDataBack, der kan findes via http:\\www.google.dk og redder hvad du kan. Du kan så græde over det der ikke kan reddes. Hvis det er en systemdisk, altså med Windorsk på, må du have den over i en anden maskine. Dernæst er der drevproducentens hjemmeside hvor du finder værktøjer til at checke drevet. Ikke at det nødvendigvis fejler noget, men man kan lige så godt checke. Til aller sidst er det en total reinstallation. Jeg glemte næsten at scandisk kan rette en forbavsende masse fejl.
Avatar billede ljunggren1 Nybegynder
14. september 2007 - 10:45 #2
Nu har forsøgt mig med den og den fandt nogle fejl, men nu kan jeg slet ikke komme i kontakt med den - systemet siger, at der er en I/O fejl!!
Avatar billede hottadpole Nybegynder
14. september 2007 - 11:02 #3
Så er vist ingen anden udvej end at købe en ny.
Avatar billede ljunggren1 Nybegynder
14. september 2007 - 11:08 #4
Billigt l.... Det var en Maxtor extern, men den er ulæselig så den er nok helt kaput,
Avatar billede ljunggren1 Nybegynder
14. september 2007 - 11:17 #5
Jeg skrotter den..
Avatar billede hottadpole Nybegynder
14. september 2007 - 12:26 #6
Kutyme (reglen) her på steder er, at hvis du mener jeg har hjulpet dig beder du mig lgge et svar som du så accepterer. Hvis du mener du selv har gjort det meste accepterer du det svar du selv har lagt.
En skam du ikke fik gang i drevet, men nye koster heldigvis ikke så meget.
Avatar billede ljunggren1 Nybegynder
16. april 2008 - 10:15 #7
Læg et svar hottapole...
Avatar billede hottadpole Nybegynder
16. april 2008 - 15:58 #8
Et svar.